Dunedin - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

25 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hallo beste lezers,

Na weer een paar dagen te hebben gewerkt was ik weer eens vrij. Wat een straf....;)Nu is er hier niet erg veel te doen. Beetje rondhangen, drinken, eten, slapen en schaatsen. Jep mensen, dat lezen jullie goed..schaatsen. Op een heuse buitenbaan. Buitenbaantje eigenlijk. De ijbaan is niet a thialf formaat maar eerder een meertje. Maar lol hebben kan je er zeker. De eerste keer dat ik ben wezen schaatsen was het voor mij toch zeker 14 jaar geleden dat ik geschaatst heb. Euh..hoe werkt het ook al weer. Geen idee maar het ijs was dus aardig glibberig. Na een rondje te hebben voorbewogen langs de rand toch maar even proberen om zonder handjes te schaatsen. Gelukt en dat zonder vallen. Jippie. Schaatsen verleer je niet echt dus erg leuk. (vooral als er collega's meezijn die nog nooit op ijs hebben gestaan)Dus ik heb ondertussen al drie keer geschaatst op de ijsbaan en wordt er steeds beter in. (heb nu wel een hele mooie blauwe plek op mijn knie door toch een keer goed onderuit te gaan)

Maar genoeg over mijn schaats capriolen. Ben namelijk afgelopen donderdag en vrijdag met Emilio, mijn collega, twee dagen naar Dunedin geweest. Dunedin ligt aardig in het zuiden van het Zuidereiland en is gebouwd op heuvels (ik noem het maar bergen). Het heeft de steilste straat van de wereld en is ook de 5 na grootste stad in de wereld (komt alleen maar doordat de grenzen van de stad ondertussen aan de andere kant van het eiland liggen). Dunedin is een universiteitsstad met een zeer Engelse invloed. Gebouwen, gebruiken en noem maar verder. Ben natuurlijk in Dunedin naar de bierbrouwerij geweest. Een toer gedaan waarbij je de brouwerij bekijkt en daarna in een halfuur bier mag proeven. Dit is het leukste. Hoeveel bier je op kan in een halfuur mag je dus ook gewoon opdrinken. Nu ben ik bij twee en een half biertje maar gestopt maar Emilio heeft het tot 6 of 7 gered. Poeh...In Dunedin heb je ook een gratis museum. Met een echte vlindertuin. Dus wij in de warmte van het museum door de vlinders gebanjerd. Nog een beetje rondgekeken in het museum en daarna terug naar de stad. Nu hebben we aardig slecht weer gehad. Twee dagen volop regen zonder stoppen. Deed me zo aan Nederland denken. Home sweet home.

S'avonds een pizzatje gegeten en wat afleveringen van Southpark bekeken. Erg grappig. Op vrijdag morgen in de auto gestapt en naar Otago Peninsula gereden. Een stukje land waar veel wildlife te bekijken is. Dus wij naar de albatrossenkolonie. De albatros die hier leeft is een van de grootste ter wereld met een spanwijdte van 3 meter (kan een paar cm schelen, heb het niet opgemeten) Erg indrukwekkend en mooi. Otago Peninsula noemen ze ook de "wildlife capitol" van Nieuw Zeeland. Naast albatrossen heb je hier ook zeeleeuwen, zeehonden, penguins, walvissen, aalschovers en nog meer inheemse vogels van Nieuw Zeeland. (weet niet de naam van de vogels dus sorry)Op de terugweg vanaf de albatrios nog gestopt bij het aquarium. Nu vind ik aquariums erg leuk maar deze was wel zeer klein. Dus een beetje een tegenvaller. Nu werd ons verteld dat Dunedin ongeveer op 3 uur rijden was van Lake Tekapo. Niet dus. Was ondertussen meer dan 4 en een half uur rijden in de regen. Nu is het in NZ nooit heel erg druk op de wegen (spitsuur is meer dan 5 auto's maar minder dan 10) dus konden we lekker doorkachelen. Dus op vrijdagavond rond een uur of 7 weer terug in het hotel. Na een welverdiende nachtrust op zaterdag weer om 8 uur van de partij om te gaan werken. En ook het emoitionele afscheid van Emilio, wie weer terug naar Italie is gegaan. (heeft ook wel weer voordelen, heb al verschillende vakantieadressen over de wereld op gedaan...:)) Dus voor nu wel weer genoeg. Ben weer aan het werk en niet erg veel te beleven hier. Nog ongeveer 6 weken werken en dan in juli terug naar huis. Time flies when you are having fun!!!!!

• 28 Mei 2008 - 10:24

Anet:

Hoi Wendy,
    Leuk dat je het nog steeds naar je zin hebt, denk dat je geen spijt hebt dat je gegaan bent, of wel? :)
    Schiet inderdaad wel weer op ja, nog maar twee maandjes!! Kan het haast niet geloven, tis echt spuper snel gegaan!

X Anet