Winter is here!!!!!!!!! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Winter is here!!!!!!!!! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Winter is here!!!!!!!!!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

06 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Mensen,

Na opnieuw een zeer koude nacht hier in Lake Tekapo toch maar even mijn warme bed uitgerold om internet te gebruiken. Ben deze morgen vrij dus kan ik even genieten van al het moois wat dit land te bieden heeft. Zat even mijn verhaal van vorige keer terug te lezen en ik heb gemerkt dat het al meer dan 3 weken geleden is dat ik iets nuttigs geschreven heb. Nou ja, nuttig. Gewoon wat leesvoer. Ben in de tussentijd nog een keertje naar Mount Cook geweest, deze keer met drie andere meiden, allen collega's. Deze keer duurde de trip wel wat langer. Mede door kodakmomenten elke 4 minuten, een kudde schapen op de snelweg en door een lunch die we nog hebben gedaan. Mount Cook Village blijft echt super. Een van de meiden, Sam, had ook nog nooit sneeuw gezien (afkomstig uit Maleisie) dus die was ondertussen aan het schreeuwen in de auto toen ze de berg zag. Erg interessant kan ik je zeggen. Dus een leuke dag met veel lol. Wat wil je nog meer, 4 meiden in een auto...:)

Nu kwamen we ook op het idee om nog even een andere LOTR toer te doen. Deze keer naar de locatie waar het grootste slagveld van de film was. Pellenor Fields (voor de niet kenners: in de derde film bijna aan het einde, iedereen slacht iedereen af)Dus met Nora en Sam naar Twizel gereden waar we opgepikt werden. Toer was zeker de moeite waard en ben weer verkleed als een van de personen in de film. En we hebben zelfs een scene nagespeeld met zwaarden en al. (Zie foto's)Nu is Nieuw Zeeland en vooral hier het Alpengebied nogal weerafhankelijk. Dus met slecht weer kan je hier niet erg veel doen. En slecht weer hebben we gekregen. Nu kregen we op het weerbericht een waarschuwing. Een storm zou van west naar oost overtrekken met alles wat je maar kan bedenken. Storm definitie in NL: niet veilig om in te rijden, zeer harde wind en regen met een windkracht van 11. Storm definitie in NZ: een herfstwindje met wat regen. Want dat is alles wat we kregen op dat moment. Wind (niet erg hard) en regenbuien. Van die vervelende buien waar je echt zeiknat van wordt, zoals normaal in NL. Dus we waren niet erg onder de indruk. Maar met de "storm" kwam nog wel wat anders mee. Na de storm nog een paar sneeuwbuien gehad. En dus zitten we nu een maandje te vroeg eigenlijk al in de winter. Sneeuw op de bergen en het vriest s'nachts een graadje of 5. En aangezien Wendy niet echt winterkleren heeft kan het goed koud zijn.

En koud is het s'avonds. Gisteravond met 5 andere collega's naar het observatorium geweest. De sterren bekeken door die supergave grote telescopen. Mars, Saturnus en Jupiter gezien. Nog een paar verdwaalde sterrenstelsels en natuurlijk the Southern Cross: het navigatiemiddel van Astronomen op het Zuidelijk Halfrond. Ik kan je zeggen dat de temperatuur erg koud was maar de sterren alles goedmaakten. Man, je kan niet geloven wat je allemaal kan zien op een heldere nacht en dat gratis....(omdat we werken in het hotel hier)Dus ik ben zeker blij met al het moois op de aarde en ver daarboven.

Voor nu wel even weer genoeg. Moet gewoon weer werken voor mijn geld en internet kost toch geld. Geniet van het mooie weer in NL en tot de volgende keer.

• 06 Mei 2008 - 11:15

Johan:

Allo Allo,

Eindelijk is het zomerzonnetje in Nederland!! En volgens de laatste berichten blijft het de komende dagen ook nog lekker zomerweer, moest vandaag extra vroeg beginnen, maar met dit mooie weer is dat zeker niet erg! Heb net mijn werk afgesloten en ga zo lekker in mijn achtertuin genieten en een lekker kleurtje opdoen!
    Ik heb zelf een hele bizarre week achter de rug, een van mijn beste vrienden hebben we afgelopen week naar het kerkhof gebracht, laat een vrouw en 2 kinderen achter, ongeveer in dezelfde leeftijd als ik en dan ga je toch weer anders naar het leven kijken moet ik zeggen! Helemaal in combinatie met Koninginnedag en Hemelvaart wat precies in de rouwperiode viel, waarin iedereen om je heen aan het feest vieren is en jij daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebt!
    Door dit ga ik in iedergeval niet naar Vancouver halverwege deze maand, dat was ik wel van plan maar nu zijn er even andere prioriteiten! (zoals je wel kunt voorstellen?)
    Maar goed, kan je inmiddels ook skieen? Ben je weleens op wintersport geweest? Aangezien het nu winter wordt is dat ook nog wel apart om te wintersporten in NZ, mits er voldoende sneeuw valt!? Wel dat was het wel weer even voor deze keer, ik ga lekker de PC uitzetten en van de zon genieten, dat heb ik wel verdiend!

Groetjes van een warm en strak blauwe, (KLM-lucht) zonovergoten Schiphol Airport Amsterdam.

Johan