Thuis!! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Thuis!! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Thuis!!

Door: Wendy

27 Juli 2008 | Nederland, Lelystad

Halloooooo Nederland,

Zoals jullie aan de titel kunnen zien ben ik na een periode van bijna 11 maanden weer in het vertrouwde Nederland. Weer thuis, mijn eigen bedje en alles weer bekend. Mijn vorige bericht was uit Nieuw-Zeeland maar ben ondertussen nog even snel in de Verenigde Staten geweest. Vier dagen uitleven in San Francisco. Ben dus op zondagavond 20 juli vertrokken uit Nieuw-Zeeland en ben ook op 20 juli maar dan in de middag in Los Angeles aangekomen. Twee keer de zondag meemaken, raar....maar waar. Op zondag dus in LA aangekomen. Erg groot, druk en luid als je NZ gewend bent. Maar alles is weer een nieuw avontuur. In Amerika zijn ze eigenlijk wel erg streng bij de douane, zoals ik gemerkt heb. Waarom kom je? Hoe lang blijf je? Heb je genoeg geld? Daar begon het mee. Daarna door de douane voor de volgende vlucht naar San Francisco. Gaat natuurlijk het metaaldetectorpoortje af. Heb geen metaal bij me maar toch piepen. Dus word je apart genomen en moet je door de rontgenapparaat. Tuurlijk, kan nog genanter worden. Maar eindelijk toch weer aangekomen in de vertrekhal. Voor de vlucht naar SF.

Ik kan je wel vertellen dat ik na een dag reizen blij was om in San Francisco op de grond te staan. Op zoek naar de shuttle die mij naar het hostel moet brengen. De rit naar de stad was niet erg lang maar zag wel aardig wat verschillen met NZ en NL. Ik was geschokt om te zien hoeveel daklozen dronken mensen er op de straat lagen te slapen. Dat verwacht ik meer in Los Angeles maar niet zo erg in San Francisco. Ben de volgende dag maar op pad gegaan met de bus naar Fishermans Wharf. Een van de populaire trrekpleisters van SF. Erg leuk, veel mensen, winkeltjes en de Golden Gate Bridge op een klein afstandje. Kon geen kaartje krijgen voor Alcatraz dus ben maar met een klein tourbootje door de haven geweest, onder de brug door en langs Alcatraz gegaan. Zo zie je de stad wel erg snel en is zeer makkelijk. Terug de stad in met de Cable Car over een zeer steile straat. Ben daarna maar weer terug gegaan naar mijn hostel en ben door Ellisstreet gelopen( is dus een straat met veel daklozen en niet erg veilig, maar de receptioniste was dat tegen mij vergeten te vertellen. Normaal gesproken moet je hier niet alleen lopen) :) Het voordeel van een groot hostel is dat ze meestal activiteiten regelen voor de mensen die er blijven dus ook zo op dinsdag. Ben met een paar mensen naar de Golden Gate Park geweest. Een groot park in de stad waar het lekker rustig is. Geen auto's, veel groen en lekker weer. Op woensdag ben ik met Olivier, een jongen die ik heb leren kennen in het hostel naar de stad gelopen. Op naar het museum. Wat blijkt dus....gesloten op woensdag. Balen. Dan maar door de stad lopen en een beetje winkelen. Heb hier mijn nieuwe IPod gekocht. Zo trots op mijn kleine apparaatje en ook relatief goedkoop in vergelijking met Nederland. Ook nog naar de Ferrybuilding gelopen. De stad San Francisco is zeer groot maar ook zeer mooi. Aan het water, veel gebouwen die er mooi onderhouden uitzien en toch wel aardige mensen. S'avonds met een paar mensen naar een Indisch restaurant. Echt heerlijk, veel kruiden en lekker eten. Goede afsluiting voor San Francisco. Na 3 volledige dagen is het toch tijd om naar huis te gaan. Werd weer met de shuttle opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Daar aangekomen inchecken en door de douane. En ik had het kunnen weten. Werd ik eruit gepikt voor een willekeurige controle. Daarna ging weer het metaaldetectorpoortje af. Werd weer apart genomen, gefouilleerd door twee dames nog wel. Mijn tas werd gecontroleerd voor drugs en dit alles terwijl ik het land ga verlaten. Wat klopt er hier niet. Maar goed, even wat eten halen en daarna 9 uur vliegen naar Londen.

In Londen aangekomen ( na een wat onrustige vlucht met veel turbulentie) had ik ongeveer anderhalf uur voordat de vlucht naar Amsterdam ging. Ik was toevallig in de nieuwe terminal op Heathrow en het ziet erg aardig strak uit. Maar om 6 uur s'avonds toch weer met beide beentjes op de grond in Amsterdam. Na 10 en een halve maand sta ik weer op Schiphol. Wetende dat er wel wat mensen staan werd ik toch nerveus om iedereen weer te zien. Johan, erg leuk dat je er stond al bij de bagage. Altijd goed om een bekend gezicht te zien. En daarna door de deuren om alle anderen te zien. Voor de mensen die op Schiphol stonden: hartstikke bedankt, deed me zeer goed en ik weet dat jullie me niet vergeten zijn.

Dus nu eerst maar even bijkomen na 10 maanden vakantie, een baantje zoeken en dan maar weer sparen voor het volgende avontuur.

• 27 Juli 2008 - 16:06

Therese Meulemans:

Hallo Wendy,
    Welkom thuis. Ik heb genoten van al je verhalen van je lange reis. Zal dat nog gaan missen.
    Veel liefs,
    Therese

• 28 Juli 2008 - 18:47

Jan En Heleen:

goed dat je weer veilig thuis bent gekomen.we vonden het prachtig om je zo te kunnen volgen de foto s waren erg mooi bedankt dat je ons hebt willen laten mee genieten groetjes jan en heleen.

• 29 Juli 2008 - 18:10

Gonneke En Emiel:

Hoi Wen,
    Wat lekker dat je weer thuis bent joh, binnenkort een keer afspreken he. En wat geweldig ook je laatste verhaal, ook wij zullen je verhalen missen van onderweg. San Fransisco is ook top he, zo herkenbaar de foto's en je verhaal. Nou ben benieuwd naar je hele fotoboek en andere verhalen en je ipod, hihi. X. Gon en natuurlijk ook Emiel

• 03 Augustus 2008 - 01:04

Irma:

Hey Wendy,

weer helemaal gewend in NL? Of wil je alweer terug naar Tekapo! Met mij gaat het toppie, vermaak me prima en ben nogsteeds met veel plezier aan het werk in Pepes. Heb helaas geen grote roddels voor je.

succes met het vinden van een job, of heb je die al gevonden!