Sweetass bro - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Sweetass bro - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Sweetass bro

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

09 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste mensen,

Hierbij even mijn eerste echte bericht uit Nieuw-Zeeland. Weliswaar zonder foto's want ik kan hier niet mijn foto's uploaden. (dat ze internet hebben is al een wonder). Ben nu voor de tweede dag in Omapere. Dat is een kustplaatsje in het Northland aan de westkust. Ik kan uitleggen waar het ligt maar als je een atlas erbij pakt dan is dat makkelijker denk ik. Maar ik ben begonnen in Auckland. Ben daar op woensdagavond 31 oktober aangekomen en het plan was om een paar dagen in Auckland te blijven. Heb op de donderdag erna mijn nieuwe telefoonnummer geregeld, een IRD nummer geregeld en wat boodschappen gedaan. Op vrijdagmorgen heb ik een citytour gedaan met de bus. Erg interessant en leuk. Nu is er niets zo veranderlijk als het weer dus natuurlijk hadden we regen. En de temperatuur kon ook wel wat hoger. 15 graden is een beetje te koud als je net uit Australie bent komen vliegen. Maar heb veel gezien van de stad en ook nog delen van buiten de stad. De Auckland Harbour Bridge, Mount Eden en de artistieke wijk Parnell. Maar het grote avontuur van die dag moet nog komen. Ik ben op autojacht gegaan. Had via een website een telefoonnummer gekregen van een man die auto's (goedkope backpackers auto's wel te verstaan) verkoopt. Dus ik moest met de trein naar een buitenwijk van Auckland. Maar alles goedgekomen hoor (ben wel gewend om met het openbaar vervoer te reizen). Dus sinds vrijdagmiddag 2 november ben ik de trotste eigenaar van een Toyota Corolla GL sedan (uit 1988 danwel) maar hij rijd als een zonnetje. Niet erg veel kilometers en ik kan er wel een maandje of wat mee vooruit komen. Aangezien het nogal moeilijk is om de auto in de stad zelf te parkeren heb ik de auto bij het treinstation achtergelaten om hem zondag weer op te halen.

Na zo een grote uitgave heb ik toch nog een tourtje geboekt: naar Tiri Tiri Matangi Island vlakbij Auckland. Een open bird sanctuary waar geen auto's, huizen of andere vervuilers aanwezig zijn. Het was ook gelijk de eerste mooie dag van de week dus ik viel in de prijzen. Daar de hele dag rondgelopen, vogels bekeken, mooie planten gezien en van het weer genoten. Echt super (is ook een aanrader)Na een drukke dag lekker op tijd naar bed. Ben op zondag vanaf Auckland naar Bay of islands gereden. Mijn eerste echte autoavontuur in NZ. Hoewel het weer gelijk verslechterd was op zondag was het toch redelijk te doen. Even wennen aan de linkerkant rijden en met links schakelen maar ik had hem aardig snel door. In de middag aangekomen in Paihia (klinkt bekend bij de NZ gangers denk ik) het mmoie zonnige stukje land bovenin NZ.Euh...niet zonnig, alleen maar regen en aardig koud. Maar het hostel was een aardig stekje en veel leuke mensen ontmoet. Onder wie Irene uit Groningen. Irene is hier aan het reizen voor 7 maanden en voor nu mijn autoreisgenootje.

Ben op dinsdag met een bustour naar Cape Reinga gegaan. Cape Reinga is het noordelijkste puntje van NZ waar de pacific ocean en de tasman sea elkaar kruizen. Echt een mooi stukje land als het weer ook mooi is. Nu hadden we dus de hele dag aardig slecht weer dus we konden niet erg veel zien maar leuk was het zeker. Op de heenweg over de snelweg en het laatste stuk over een vulkanische weg en op de terugweg over 90 mile beach. Met een bus over het strand touren, niet slecht. Foto's komen later. Op woensdag ben ik met Irene naar Mangenui gereden. Ondertussen nog wat baaien bekeken en van het uitzicht genoten. Geslapen in een hostel waar de regen door het dak kwam dus dat was niet erg je-van-het maar er stond een bed en het had een douche dus ik was blij. Op donderdag gereden naar Omapere via Kaikohe. In Kaikohe kan je gebruik maken van een paar Hot Springs. Zwavelbaden met andere woorden. Erg lekker warm maar stinken dat je daarna doet. Onze badkleding ruikt er nu nog naar. Maar we zijn dus aan de westkust aangekomen waar we hier een paar nachten blijven. Mijn verdere avonturen komen de volgende keer en dan hoop ik ook wat foto's te kunnen plaatsen. (Northland is een beetje afgelegen gebied met betrekking tot het internet en alle andere faciliteiten eigenlijk)

Veel liefs van Wendy

p.s. het weer is gelukkig aardig opgeknapt dus kan zelfs mijn korte broek weer aan

• 09 November 2007 - 11:28

Anet:

Lijkt me wel fijn dat je nu lekker met de auto kunt. Ben je niet meer zo afhankelijk van het openbaar vervoer. En leuk dat je een autoreisgenootje hebt! Gezellie. Ben je niet meer zo remie :)

X Anet