Brisbane avonturen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Brisbane avonturen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Brisbane avonturen

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

09 Oktober 2007 | Australië, Hervey Bay

G'day mates,

Zoals julie lezen ben ik de Nederlandse taal al aan het verleren. Het schrrijjvennnn gaaaaat nnog primaaa (zoals je kunt zien). maar het feit is dat als je de hele dag met de Engelse taal bezig bent dat je dan het Nederlands begint te verleren. Dus als je dan een Nederlander tegenkomt dat je dan Engelse woorden gaat gebruiken in je zinnen. Raar.

Maar goed. Ik ben ondertussen al een paar dagen in Hervey Bay, de plaats om nar Fraser Island te gaan, het grootste zandeiland van de wereld. Maar ik moet nog vertellen over Brisbane waar ik afgelopen zaterdag ben vertrokken. Ik ben dus een week in Brisbane gebleven. Heb geslapen (heb een bed betaald en niet geslapen)in het City Backpackers Hostel in Brisbane. Een redelijk netjes hostel met kamers voor 6 personen. Is altijd wel lawaaiig in een stad en dat ben ik niet gewend. Dus vandaar het niet slapen.

Ben op zondag de 30e met Sophia, Suki en Jim naar the Southlands Parkslands geweest. Een park wat ligt aan de Brisbane River. Temperatuur was aan de hoge kant dus s'morgens kan je wat doen en dan moet je maar binnen blijven omdat het te warm is om wat te doen. Dus na half 5 kun je weer rustig buiten komen omdat de zon dan bijna ondergaat. Dan kun je mooi even bij de Woolworths (supermarkt)even bij de afprijzingen kijken.
Nu is alles op aardige loopafstand van het hostel dus dat hebben we ook maar gedaan. Maar ondertussen heb je na een paar dagen toch de New Yorkse marathon gelopen. Ongeveer 4 km heen en 4 terug naar de supermarkt (elke dag)en dan nog alle andere afstanden die je aflegt.
Heb dus ook Chinatown bekeken wat ongeveer een drie kwartier verder is (lopend). In de zon met die warmte is dat aardig pittig. Dan zijn die rondjes die je op het werk kon doen toch best wel kort.....(dus in de pauze twee rondjes dames). Brisbane is een stad waar je wel een week kan rondhangen en waar je nieuwe mensen kan ontmoeten. Of mensen die je al eens eerder gezien hebt. Sam was daar een van. (al leren kennen in Coffs Harbour)Hij heeft nogal de neiging om iedereen over te halen voor allerlei rare dingen.(is vast de Engelse mentaliteit) Dus ik ben er ook ingetrapt. S'avonds in de bar van het hostel waren er de mini olympics. Om mee te doen moest je een partner hebben om mee te spelen. En Sam wilde wel spelen. Maar toen moest ik dus mooi meedoen. Publieke vernedering op de dinsdagavond....fijn. Twee spelletjes poolen, twee spelletjes tafeltennis en twee spelletjes tafelvoetbal. Nou ik kan je zeggend at we 5 spelletjes verloren hebben. Mijn talent ligt gelukkig in het poolen want die hebben we gewonnen. Yihaa.

Op woensdag zijn Suki en Jim al vertrokken om te gaan werken. Nou ja, in ieder geval om werk te zoeken. Dus ben naar de bieb gegaan om gratis internet te gaan gebruiken. Verder nog de stad ingeweest voor een nieuwe rugtas.
Met Sam en Sophia de volgende dag afgesproken om naar Mount Coot-Tha te gaan. Het uitkijkpunt over Brisbane. Dit is denk ik de enige plek waar je niet lopend kan komen dus een buskaartje gekocht. Je hebt daar inderdaad een superuitzicht. Veel mooie foto's genomen en lekker rondgelopen. Aangezien het mogelijk is om lopend naar beneden te gaan hebben we dat natuurlijk gedaan. Na anderhalf uur lopen in de zon waren we eindelijk bij het planetarium en de botanische tuinen. En bedankt voor het goede gidsen Sam.....Nog een show gezien over de aarde en het heelal. erg leuk en interessant. Rondgelopen in de tuinen en de bus teruggenomen naar de stad. Met het buskaartje kan je ook gebruik maken van de City Cat. Een ferry over de Brisbane River. Dus dat doen we dan natuurlijk. Even lekker uitwaaien.

Op vrijdagmorgen is Sophia vertrokken naar Hervey Bay dus ben met Sam naar de Art Gallery en het museum geweest. Was gratis dus das wel erg mooi geregeld. Daarna naar the Old Windmill en the Roma Streets Parkland geweest. Gezeten tot 6 uur s'avonds en daarna eten!!! Is een keer wat anders dan pasta, noodles en rijst. Was een heerlijke runder hamburger. MMMMMMMM.

Op zaterdag de bus naar Hervey Bay genomen met Sam. Lekker 5 uur in de bus. maar ben eindelijk toch in Hervey Bay aangekomen. Op naar het hostel waar Sophia al is. Dus we zijn weer met z'n drieen. (voordat jullie gekke ideeen krijgen, het is hier heel normaal om een dorm te delen met jongens en meisjes)Dus ja we sliepen met z'n drieen in een dorm, eentje met eigen keuken en douche. Maar de verhalen over Hervey Bay en Fraser Island komen de volgende keer. Dit was alweer lang genoeg.

p.s. Heb al wat foto's geplaatst maar ik kan er niet zoveel op kwijt dus ik wissel wel een paar keer met de foto's.

• 09 Oktober 2007 - 17:15

Johan:

Hoi Wendy,

Net even je foto album bekeken, het is voor mij weer erg leuk om verschillende dingen en plaatsen te zien, omdat ik er zelf ook ben geweest, ik maak uit de verhalen op dat je het erg naar je zin hebt en eigenlijk verwachtte ik oon niets anders en de tijd vliegt om!?
    Ik ben zelf een paar dagen in Finland geweest en heb een berensafari gemaakt, is weer eens wat anders dan een weekendje Center Parcs!? Heb mij inmiddels met Ruud opgegeven voor een trip van een maand door Zuid-Afrika, Botswana, Namibia en Zambia. Dan gaan we rond de Kerstdagen weg en zijn dan eind Januari weer terug!? Ik hou je van de vorderingen op de hoogte. Heel veel plezier in Aussie en geniet ervan!?

Groetjes, Johan

• 12 Oktober 2007 - 08:16

Emiel En Gonneke:

Hoi Wennepennie,
    Wat leuk dat je regelmatig schrijft, want zo lijkt het toch of we een beetje mee zijn met je op vakantie. Dan ook nog van die mooie foto's met bijna alleen maar zon, heerlijk lijkt ons dat. Maar goed wij zitten hier in het koude NL. Weinig zon, hoewel het weekend mooi schijnt te worden. Maar gelukkig ook leuke dingen in het vooruitzicht. Emiel wordt over 1,5 week 30 jaar, dus dat wordt feest, hihi ! En met de kerst gaan we lekker 16 daagjes naar USA. Naar Californië, rondtrekken. Maarten gaat ook mee, dus gaan weer met z'n 3-en op pad. Nou tot de volgende schrijfse maar weer he en veel plezier. Liefs van Gon en Emiel