Sydney - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Sydney - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Sydney - Brisbane

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

03 Oktober 2007 | Australië, Brisbane

He iedereen,

Aangezien ik even de tijd heb om een bericht te plaatsen doen we dat maar. Ben nu al een paar dagen in Brisbane en de stad is echt super. Een redelijk grote stad in het midden van de oostkust (ongeveer). Maar volgens mij ben ik geeindigd in Sydney met mijn verhalen.

Ben op maandag de 24e aangekomen in Coffs Harbour. Een klein dorpje tussen Sydney en Byron Bay. Is echt heel erg leuk en gezellig. Ik heb daar geslapen in het Aussitel hostel. Gewoon een klein en net hostel met een redelijk bed. Ik slaap deze keer op een female dorm (in Sydney was het een mixed dorm). Kamergenoten zijn Tiny uit Melbourne en Sophia uit Hongkong. Tiny is van oorsprong Nederlandse maar woont al 49 jaar in Melbourne. Dus dat was dan de tweede Nederlandse die ik in Australie tegenkom. Sophia en haar vrienden Suki en Jim komen dus uit Hongkong. Komen mijn geleerde worden uit China toch nog van pas. Aangezien ze gewoon Engels spreken is dat wel aardig makkelijk. ook leren kennen in Coffs Harbour zijn Norman en June uit Schotland en Sam uit Engeland. S'avonds een competitie pingpong gespeeld in een ander hotel in de buurt en wij (zie de mensen hierboven incl. ik) waren echt duidelijk de slechtste spelers in het hotel.

Coffs Harbour is nogal klein dus wat rondgelopen en geluierd. Ik ben er ook maar twee nachten geweest. Op woensdagmorgen om 7:00 ging de bus naar Byron Bay. Byron Bay is een heel verschil met Coffs Harbour. Iedereen in bikini en de jongens goed afgetraind. Zit ik daar met mijn korte broek en t-shirt. S'middags een beetje geluierd en de was gedaan. Aangezien mijn moeder niet mee is moet ik het toch zelf doen. Sophia, wie ik heb leren kennen in Coffs Harbour slaapt in mijn kamer. Dus dat is wel erg gezellig. Norman en June slapen ook in de Backpackers Inn.

Op donderdag de 27e met Sophia, Suki en Jim naar the Lighthouse geweest. Het meest oosterlijke punt van het Australische vasteland. Nu was het weer niet erg mooi. Veel regen en wind maar we hebben wel de walvissen gezien. Van een afstandje maar goed. S'middags was het weer een stuk beter en warmer dus we zijn het strand op gegaan. Door het water heen gelopen wat erg lekker was. En weer zagen we de walvissen van een afstandje. Nu waren ze 400 meter van het strand af.

Aangezien Sophia op vrijdagmorgen al met de bus naar Brisbane ging nog naar het strand gegaan om te lezen. Helemaal de tijd en de zon vergeten dus verbrand op mijn rug en achterbovenbenen. AU!! Insmeren de volgende keer dus!! En ik verbrand eigenlijk nooit dus de zon is erg fel hier. S' avonds nog wat gaan drinken met Norman en June waar we Sam weer tegen kwamen. Wat live muziek, een terras en een lemon squash. Wat wil een mens nog meer.

Ik ben op zaterdag de 29e met de bus naar Brisbane gegaan. Op het busstation was er geen busje van het hostel om me op te pikken dus ben maar gaan lopen. Met 25 kg aan bagage en een brandende zon op mijn bol was ik blij dat ik in het hostel was aangekomen. Lekker douchen, boodschappen doen en luieren.

Nu komen de verhalen van Brisbane in het volgende bericht anders haken zelfs de meest trouwe lezers af vanwege het lange verhaal.

Groetjes en veel liefs Wendy

p.s. De foto's komen echt wel op de site maar heb nog geen mogelijkheid gehad om mijn foto's op mijn externe harde schijf te plaatsen.

p.s.2: het weerbericht voor de komende dagen: 30 graden en veel zon en weinig wind. Veel plezier in jullie winterjas.....

• 03 Oktober 2007 - 07:19

Ineke En Jan Harren:

Het is inmiddels 3 oktober. Dat is in Leiden groot feest. Met een optocht en een heel grote kermis en veel bier...
    Meestal zo'n 200.000 mensen in de stad, terwijl er maar ruim 100.000 in Leiden wonen.
    Traditie is dan het eten van haring en wittebrood en hutspot.
    Bij alle Nederlandse ambassades wordt dan ook haring bezorgd. Ook in Australië dus.
    Het is nu 9.00 uur in de ochtend en het regent en het is 12 graden. En nu maar hopen dat het droog wordt voordat de optocht begint.
    Groetjes
    Jan en Ineke

• 03 Oktober 2007 - 10:04

Anet:

Snik, tis hier idd echt herfst :( Ben wel benieuwd naar de foto's hoor. Als je je trouwens verveeld, op Hyves staan wat foto's van Mexico. Maar zo te horen vermaak je je prima. Tot de volgende keer, liefs Anet.

• 03 Oktober 2007 - 16:15

Jennie:

Hey meid,

leuk om je verhalen te lezen. Weer heel wat mee gemaakt.
    Tot later.

Liefs en groetjes Jennie

• 03 Oktober 2007 - 21:26

Cobie?:

hoi Wendy wat leuk om op de hoogte te blijven van jouw wereldreis .ik geniet er vanen jij nog veel meer omdat het echt is blijf genieten groeten cobie-rené

• 04 Oktober 2007 - 17:50

Hendriette:

Klink echt goed joh. Ik vind het echt super dat je je zo vermaakt! Ik zei nog tegen Anet, wanneer stuurt Wendy weer een berichtje? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig naar je verhalen hoor :).

Veel plezier!
    Jet

• 06 Oktober 2007 - 21:46

Karin:

Hoi zus het is hier allemaal lekker rustig en we hebben hier redelijk weer met Damian gaat alles ook goed echt een boefje maar dat hoort erbij ik ben blij dat het goed gaat daar aan de andere kant van de wereld maar hoop toch dat dit jaar snel voorbij gaat heel veel liefs van ons dikke kussssssssssssss