Naar huis!! - Reisverslag uit Sea Island, Verenigde Staten van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Naar huis!! - Reisverslag uit Sea Island, Verenigde Staten van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Naar huis!!

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 Juli 2015 | Verenigde Staten, Sea Island

Hallo mensen,

Op dit moment zitten we op het vliegveld van Vancouver te wachten tot de incheckbalie open gaat voor de vlucht naar huis. De vakantie zit er weer op. Toch best snel gegaan. Veel gezien en veel kilometers gereden. 3200 om precies te zijn. Liters ijsthee en limonade gedronken. Veel burgers met patat gehad en genoten van alle lekkernijen die ze hier in Canada hebben. Bijvoorbeeld de Nanaimobar en de stickey toffey cake.

Maar ik zal nog even onze laatste avonturen vertellen vanaf Banff National Park. Op Canada Day aangekomen en we konden hier genieten van een luxe hotel. Midden in het dorp. Banff is een dorpje in de Rockies van beroemd is voor de mooie uitzichten en de mooie meren. Twee van de mooiste meren van de Rockies liggen in Banff. We hadden al kaartjes geregeld voor twee attracties in Banff. Een cruise over Lake Minnewanka en een tochtje met de gondel naar Sulphur Mountain. Dus op donderdagochtend eerst met de auto naar het meer gereden voor onze cruise. Lake Minnewanka is het grootste meer van Banff NP en ligt van de meren het dichtstbijzijnde bij Banff dorp. We mochten dus een uurtje over het meer varen. Na de cruise zijn we terug het dorp in gereden om een lunch te scoren die we op Sulphur Mountain wilden gaan nuttigen. Lekker picknicken op 2281 meter hoogte. Lekkere temperaturen en mooie uitzichten. We waren dus niet de enige met het idee om de berg op te gaan.

Bij aankomst op het parkeerterrein van de gondel was het zoeken voor een plekje. En na een ritje met de gondel van 8 minuten waren er boven duizenden mensen om van het uitzicht te genieten. Dus we konden niet ergens rustig zitten voor onze picknick maar we konden wel genieten van het uitzicht. De vallei, de Rockies en de rivieren die ver beneden lagen zagen er prachtig uit. Bij aankomst terug in het dorp hebben we de auto bij het hotel gezet en zijn we het dorp maar ingegaan. Toch maar even door de winkelstraat heen banjeren op zoek naar leuke souvenirs.

De volgende dag was een lange reisdag naar Kelowna. Weer terug naar British Columbia. Eerste stop: Moraine Lake. Naar mijn inzicht het mooiste meer wat ze hier hebben. Het is een mooi blauw meer met op de achtergrond de hoge bergen. Aangezien het weer echt fantastisch was konden we ook ver kijken. De volgende stop was Lake Louise: ik denk wel het meest beroemde meer in de Rockies. Heel blauw en heel druk. We stonden hutje mutje op de kade om maar zoveel mogelijk foto's te kunnen maken. Nadat we Banff NP uit zijn gereden gingen we de grens over naar een ander natuurpark. Naar Yoho NP. Hier zijn we gestopt bij een van de grootste watervallen van Canada. De Takawwak watervallen. Met een hoogte van 254 meter. Hierna doorgesjeesd naar Emerald Lake. De naam zegt het al. Het meer heeft een kleur zoals emeraldblauw. We hebben overal foto's van dus dat kijkt een stuk makkelijker. Of jullie googlen even naar de drie meren.

Hierna konden we kilometers vreten naar Kelowna. Kelowna ligt in het wijngebied van Canada en is ook meer glooiend dan bergachtig. Met heerlijke temperaturen van boven de 30 graden. Nu is er in Kelowna niet veel te doen. Je kan zwemmen in het meer en je kan wat wijnproeverijen gaan doen maar wij hebben deze dag uitgekozen om lekker even niets te doen. Beetje aan het water zitten, mensen kijken en luieren. Na Kelowna gingen we het laatste deel van de reis doen. Weer terug naar Vancouver. Op zondag. Een goede dag om even een stukje te gaan rijden. Bij aankomst in Vancouver was het echter heel erg druk. De finale van het damesvoetbal was in de stad en wij moesten natuurlijk met de auto richting het stadion. We waren dus blij dat we bij ons laatste B&B waren aangekomen. We hebben er dus ook ietsje langer over gedaan dan de 4 uur die de navigatie aangaf :-) het plan was nog om iets van de stad te gaan zien op zondagmiddag maar vanwege de drukte hebben we dat maar laten zitten. We zijn maar naar het voetbal wezen kijken en hebben gezien dan de verenigde staten alle hoeken van de grasmat hebben laten zien aan Japan. Gisteren was de laatste vrije dag. We hebben de auto laten staan en zijn met de bus de stad ingegaan. Nog even door Gastown heen en nog even winkelen natuurlijk. Dat Canadese geld moet toch een keer op. (Natuurlijk kan je dit ook inleveren bij de gwk maar uitgeven is net zo leuk)

Dus dit was de vakantie. De balie zal zo wel opengaan en dan kunnen we ons weer gaan vervelen op een nachtvlucht. Voor nu de groetjes en tot de volgende reis.

Leande en Wendy

• 07 Juli 2015 - 21:01

Gonneke En Emiel:

Goede terugreis!! We hebben genoten van de verhalen...

• 07 Juli 2015 - 22:08

De Cooltjes:

Het was erg leuk om op deze manier mee te genieten van jullie prachtige reis! Goeie reis en geniet tijdens de lange vlucht nog maar heerlijk na!