Lord of the Rings - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Lord of the Rings - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Lord of the Rings

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 April 2008 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hallo mensen,

Zoals de titel het al een beetje mag verraden ben ik afgelopen week echt in LOTR-gebied geweest. Ik heb op zondagavond een afscheidsfeestje gehad...nou ja feestje. Uit eten met wat vrienden en s'avonds nog even wat wezen drinken in de bar boven het restaurant. Erg gezellig en erg goedkoop aangezien ik de drankjes gratis kreeg. Maar na al het plezier is er toch nog een vervelender dingetje...afscheid nemen. Ik ben hier dus nog steeds erg slecht in. Op maandag ben ik nog afscheid wezen nemen bij de Glenfern Villas. Ben met tranen in de ogen weggereden richting Wanaka. Wanaka ligt in het Southern Lakes District en heeft als hoofdattractie Puzzling World, een plaats met verschillende illusiekamers, een levensgroot labyrinth (ongeveer 1,5 km groot) en een cafe met verschillende puzzels die je kan uitproberen. Ik ben dus op dinsdagmorgen vol goede moed naar Puzzling World gereden. Nu was het weer natuurlijk niet erg denderend maar toch het labyrinth ingegaan. Begon natuurlijk te stortregenen net op het moment dat je midden in het labyrinth bent. Ben dus rennend over en onder de trappen doorgegaan om ergens een uitgang te vinden. Tegen de tijd dat ik een uitgang had gevonden was alles zeiknat. Ben daarna nog de illusiekamers ingegaan. Zelfs een anti-zwaartekracht kamer. Dus mijn hele evenwicht ondersteboven. Op zulke momenten kan je dus echt wel lol in je uppie hebben.

Na twee nachten Wanaka naar Queenstown. De plaats waar ik altijd naar terug wilde. En het was dus nog steeds zo mooi als in mijn gedachten. Nu is regio Queenstown een van de plaatsen in NZ waar aardig wat scenes van LOTR zijn opgenomen dus ik kan mijn lol op hier. Ze hebben zelfs een LOTR winkel hier in de stad. Dat is dus aardig aan de prijzige kant. (sorry Axel, kon niets leuks vinden..)Maar heb mezelf wel op een tour geboekt. Een tour van ongeveer 8 uur en met veel locaties. S'morgens opgehaald en met totaal 4 andere LOTR fans rondgereden naar locaties in en rond Queenstown. Het leuke van de tour was dat we s'middags met zwaarden en messen uit de film mochten spelen. Zelfs verkleedpartijen (ben hobbit en Gimli de dwerg...zie foto's). Maar al met al was het een geslaagde dag met veel plezier. Ik ben in totaal drie nachten in Queenstown gebleven en erg genoten. Op zaterdag naar Arrowtown gereden en veel kilometers gemaakt (Arrowtown is wel 19 km verderop...:))maar Arrowtown is een wereld apart van Queenstown. In de herfst kleurt alles goud en geel. Nu ben ik iets te vroeg voor alle mooie kleuren maar Arrowtown is zeker een van de mooiste plaatsen die ik bezocht heb. Het is wel erg klein (nog kleiner dan Franz Josef)maar ook lekker rustig. Dus ben op zondag eropuit getrokken om een wandeling te maken. Volgens de route een makkelijke wandeling van een half uur enkele weg. Nu ging de route dus omhoog en dat zonder rechte stukken. Dus was niet erg makkelijk. Heb er 3 kwartier over gedaan om boven te komen (ben nog steeds een langzame loper)maar het uitzicht was het zker wel waard.

Na een weekje reizen is het wel weer tijd geworden om te gaan werken (heb nogal veel geld uitgegeven in Queenstown). Ga aan de slag in Lake Tekapo in een resort hotel als schoonmaker (tja, moet toch wat). En s'avonds als serveerster in het restaurant. Maar het mooiste hier is dat ik vlakbij het mooie meer slaap, dat ik drie maaltijden per dag krijg en dat ik in een hotelkamer slaap. Inclusief bad en t.v. Klinkt nog niet zo slecht he. Dus zit weer voor een langere tijd op een plek met niet zoveel avonturen. Maar zal jullie zeker op de hoogte houden van alle dingen die hier gebeuren.

• 09 April 2008 - 19:46

Cobie :

wat leuk al die fotos van jouw met die zwaarden en verkleed .ook vind ik het erg leuk om steeds weer nieuws van jou te lezen nog veel plezier en tot de volgende keer groeten cobie

• 13 April 2008 - 12:48

Yvonne:

hey wen erg fijn dat je t zo naar je zin hebt de tijd gaat wel snel nog fe en dan zit je weer in t mooie nederland hi hi. nu nog maar eerst even lekker genieten daar nog veel plezier gr yvon x-jes