Christchurch in de sneeuw!!!!!! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Christchurch in de sneeuw!!!!!! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Christchurch in de sneeuw!!!!!!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

14 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hallo mensen,

Hierbij weer even een verhaaltje vanuit Nieuw-Zeeland. Ondertussen wel een paar dingen weer meegemaakt. Naast het normale werken ben ik ook nog een paar dagen naar Christchurch geweest. Samen met Marie, wie na bijna 3 jaar toch het mooie Nieuw-Zeeland gaat verlaten. Ben vol goede moed op vrijdagmiddag naar Christchurch gereden. Op zoek naar het treinstation waar ik Marie zou ophalen. Na toch een dramatische rit door de stad eindelijk het treinstation gevonden. Hier heb ik Marie na ongeveer 3 maanden weer gezien. Samen naar het hostel gereden waar we 3 nachten gaan verblijven.
Het was een degelijk hostel dus dat zat wel goed. Na onze spullen te gedumpt in de slaapkamer, afgesproken met Mimi in de stad. Om even lekker bij te kleppen en te eten ( en drinken natuurlijk). Dus na een drukke dag was het best lekker om in een bed te liggen
( maakt niet uit welk bed, als het maar een bed is). Op zaterdag hadden we een tour geboekt naar de locatie van Edoras, uit de film the Lord of the Rings. De dag begon goed. Stralend weer, beetje wind en niet al te koud. Maar zoals het natuurlijk gaat hier in NZ kan het weer heel snel veranderen. Dus tot een uurtje of 11 was het weer redelijk maar het begon toch al snel te regenen. Niet erg leuk als je op een tour bent om wat moois te zien. Maar aangezien we toch betaald hebben willen we naar de locatie toe. De locatie is in de Zuidelijke Alpen en erg indrukwekkend (we hebben maar een anzichtkaart gekocht want wij hebben niet veel indrukwekkends gezien)
Na een ritje door de rivieren en over rotsen (met een 4-wheel drive auto) naar de top geklommen in de stromende regen. Boven aangekomen veranderde het weer drastisch. Van regen naar sneeuw. Errrrrrrrrrrrruug koud. Maar ook wel weer grappig. Dus eigenlijk niet erg veel gezien van de omgeving maar wel wat sneeuwballen gegooid. Als het sneeuwt in NZ dan sneeuwt het ook echt goed. In anderhalf uur hadden we ongeveer 6 cm sneeuw. Dus ik was weer in mijn nopjes. Sneeuw.......ik hou van sneeuw.

Na doorweekt terug te zijn gekomen in Christchurch nog even wat eten in de burger king (ja, slecht he. Denk niet dat de burgers in het sonja bakker boek staan). Maar na een lange dag weg te zijn geweest is een burger beter dan zelf koken. Op zondag nog even lekker de stad in om een beetje te gaan shoppen en rondkijken. Christchurch heeft nog veel invloeden van de Engelse tijd dus veel mooie oude gebouwen. En we hebben zelfs een winkel gevonden die fudge maakt. Van die hele zoete gesuikerde chocola. Erg lekker. S'avonds nog een diner-invitation gekregen. Lekker eten bij een andere fillipijnse familie. Jammie......nu weet ik zeker dat ik veel lol ga hebben daar in de fillipijnen volgend jaar!! Eten, eten en nog eens eten. na een leuk en druk weekend is het toch weer tijd om naar Lake Tekapo te rijden. Marie met mij mee dus zit niet alleen in de auto voor 3 uur. Het weer was gelukkig aardig opgeklaard dus s'avonds nog maar een keertje naar het observatorium geweest. Sterren bekeken en ver de ruimte in gekeken naar jupiter, saturnus en zelfs naar andere sterrenstelsels. Je kan niet voorstellen hoe mooi de avondlucht hier is. Heel anders dan aan onze kant van de wereld. Ben met Marie op dinsdag ook nog naar Mount Cook Village geweest, aan de rand van Mount Cook (nog steeds de hoogste alp van NZ)De lucht was helemaal helder en heerlijk warm in de zon (is een goedmaakertje voor de sneeuw op zaterdag). Maar aan alle leuke dingen komt weer een eind dus moest ook de volgende dag weer werken. Marie op de bus terug naar Christchurch en ik lekker mijn bedje in (weekend feesten is niet altijd goed voor de nachtrust).

Maar ben hier dus nog steeds in Lake Tekapo. Heb mijn ontslagbrief ingediend. Mijn laatste werkdag is op 7 juli en dan weer terug naar Christchurch voor de laatste dagen voordat ik ga vliegen op 20 juli. Maar jullie zijn weer op de hoogte van mijn avonturen! :) Vincent, alvast van harte gefeliciteerd en ik bel maandag wel even!!!!


  • 15 Juni 2008 - 09:37

    Gonneke En Emiel:

    Wouw, klinkt wel raar hoor, dikke laag sneeuw terwijl wij hier zitten weg te snikken in de zon, ten minste vorige week dan. Nu is het weer middelmatigjes.
    Het is wel raar he nog maar een maandje en dan kom je weer onze kant op. Het idee dat je zo lang bent weggeweest. Dat lijkt nu wel langgeleden, maar het is zo snel gegaan. Geniet nog even van je laatste weekjes he. Liefs, Gon en Emiel

  • 19 Juni 2008 - 12:22

    Irene:

    Heej Wendy,
    hier ook maar een berichtje! Klinkt goede allemaal, en volgens mij ben je ook een zeer harde werker! Well done!
    Die foto's! Sneeuw sneeuw sneeuw... volgens mij ben ik net op tijd terug gegaan! haha! Voor mij is sneeuw niet de meest fijne weersomstandigheid, helemaal niet als het onverwacht komt! :P
    Grappig trouwens, die foto's in Christchurch waar je aan het eten was?! Die moderne indoor voedselmarkt...? Daar ben ik ook twee keer geweest! Lekker en goedkoop! Of niet dan?! En aan de voet van Mt. Cook! Gaaf joh! Toen ik er was was het bewolkt! Je treft het! dus de 20e kom je terug!? Das al gauw! Jammer, maar ook wel een beetje leuk toch?!
    Ik heb ook ff de foto's van het bone-carving bekeken! Super! In die ketting leeft een leuke herinnering!
    Geniet er dan nog maar ff goed van! Liefs! Irene

  • 22 Juni 2008 - 07:14

    Ineke Harren:

    Dag Wendy, het zit er voor jou alweer bijna op. Dat ik niet meer gereageerd heb op jouw reisverslagen is,, omdat Jan heel erg ziek is geworden. Hij heeft kanker en is nu terminaal. Hij kreeg longkanker (niet-roker) en dat is uitgezaaid naar zijn hersenen. Chemo-therapie heeft niet meer mogen baten. Hij ligt in het ziekenhuis en is op dit moment niet meer bij bewustzijn. Je zult begrijpen dat hier op dit moment alleen maar verdriet is en weinig energie om andere dingen te doen.
    Groet

    Ineke Harren vanuit Leiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 82620

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Frankrijk 2023

28 Augustus 2023 - 01 September 2023

België 2023

22 Juni 2023 - 08 Juli 2023

Deep South 2023

31 Maart 2023 - 04 April 2023

Praag

27 September 2022 - 04 Oktober 2022

Stedentrip Wenen

21 Juni 2022 - 04 Juli 2022

Engeland 2022

24 Juli 2021 - 30 Juli 2021

Zwitserland

22 Juni 2019 - 09 Juli 2019

USA 2019

22 Juni 2018 - 06 Juli 2018

Amerika 2018

26 Augustus 2017 - 02 September 2017

Zuid-Engeland 2017

26 Juni 2017 - 07 Juli 2017

IJsland 2017

17 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Amerika 2016

18 April 2016 - 22 April 2016

Sevilla

26 Augustus 2015 - 02 September 2015

Spanje -Andalusië

19 Juni 2015 - 08 Juli 2015

Canada 2015

20 Juni 2014 - 09 Juli 2014

USA 2014

22 Oktober 2013 - 06 November 2013

Patagonie

23 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Italie 2013

19 September 2012 - 12 Oktober 2012

Japan 2012

24 Maart 2011 - 11 April 2011

Verenigde Staten 2011

12 Maart 2010 - 24 April 2010

Australia 2010

29 Augustus 2009 - 05 September 2009

Hong Kong 2009

16 September 2007 - 16 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: