Hiroshima - Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Hiroshima - Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Hiroshima - Osaka

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 September 2012 | Japan, Osaka

Beste lezers,

We zijn weer terug in Osaka. Ons beginpunt. In een week tijd kan je dus veel kilometers afleggen. Even terugkomen op Hiroshima. Na het bezoek aan het vredespark zijn we naar een Chinese tuin gegaan. Ja, je leest het goed..een Chinese tuin in Japan. Deze tuin ligt midden in de stad maar is zo rustig dat je nergens iets van merkt. De tuin zelf had mooie bruggen, planten en grote koi karpers. Die zwemmen hier echt overal in publieke wateren zoals slootjes, meertjes en kanalen. En in Nederland betalen we met gemak 600 eurootjes voor een vis.

Na het bezoek van de tuin zijn we met de tram teruggegaan naar de binnenstad. Hier even een tent zoeken om te eten. In Japan heeft elke zelf respecterende stad een overdekte winkelstraat dus Hiroshima kan natuurlijk niet achterblijven. In de straat zitten de winkels op de begane grond en de restaurants zitten op een hogere verdieping. Dit moet je maar weten he. Maar we kwamen terecht bij “the Shack”. Een beetje een pub met biljartbak en een degelijke kaart. En een groot scherm waarop toevallig het concert van Pinkpop werd uitgezonden. Dus toch weer een beetje Nederland. Na het eten naar de starbucks om even te internetten. Gratis wi-fi. Althans, na een halfuur ploeteren met de telefoon toch maar even gevraagd hoe het dan werkt. Je moet je dus eerst aanmelden op een site en daarna kan je in alle starbucks internetten op je telefoon voor noppes. Dus dat hebben we maar gedaan en daarom kan ik nu lekker ongegeneerd mooie foto’s plaatsen op facebook.

Op dinsdag zijn we naar het heilige eiland Miyajima geweest. Eerst weer een stuk met de trein (we worden er zeer handig in) en daarna met de ferry naar de andere kant. Miyajima heeft een Torii in het water staan. Een torii is een grote soort aanbiddingsding (zie de foto’s op facebook, is een stuk makkelijker) en deze is een van de drie meest gefotografeerde bezienswaardigheden van Japan. Check. Hebben we dus gehad. Bij aankomst was het nog eb en aangezien dit ding in het water staat konden we er mooi even heen lopen. Dit ding is echt gigantisch maar zo mooi. Daarna maar even naar de kabelbaan om mount Misen op te gaan. Dit gebeurt in twee etappes met een kabelbaan. Op de top heb je een mooi uitzicht over de baai met alle eilandjes van dien. Johan wilde wel naar het puntje van de berg toe en ik ben met de kabelbaan naar beneden gegaan om daar even foto’s te nemen. Tegen de tijd dat het vloed werd zijn we de tempel ingegaan die ook in zee ligt. Voor de mooie foto’s he :). We zijn gelijk maar op Miyajima blijven hangen voor de zonsondergang. Dit is al vroeg in Japan, meestal voor 6 uur. Dus dit was een goede afsluiter van de dag.

Vandaag zijn we weer op de trein gestapt. En dus aangekomen in Osaka, Shin-Osaka om precies te zijn. Even de route van vandaag. Hiroshima (inclusief bagage) naar Shin-Osaka. Vanaf Shin-Osaka naar Himeji (was even vergeten te vertellen dat dit op de route ligt tussen Hiroshima en Osaka) van Himeji weer naar Shin-Osaka. Beetje een omweg zou je denken maar we moesten de bagage ergens dumpen. Op Shin-Osaka kan dit makkelijk. Dus vandaar het heen en weer gereis. Maar we gingen naar Himeji toe omdat daar een van de mooiste kastelen van het land staan. Himeji-Jo. Vanuit de trein zou je hem moeten zien staan. Het is een kasteel van 5 verdiepingen en ligt op een kleine heuvel. Maar er was dus niets te zien. Bij het informatiecentrum toch maar een kaartje gehaald van de stad. Wat blijkt…..is het kasteel onder renovatie. Tot 2014. Tja, ben er alleen vandaag. Dus het mooie kasteel was ingepakt van top tot teen. Beetje jammer. Na het kopen van het entreekaartke toch maar de kasteelgronden op. Ze hebben omhet kasteel een gebouw geplaatst. Binnen dit gebouw kunnen de werkers ongestoord werken aan de renovatie. Ongeacht weer of wind. En voor ons gemak hebben ze een lift in dit nieuwe gebouw gemaakt zodat de bezoekers dit ook kunnen zien. We konden in ieder geval het dak zien. Verder heeft het kasteel mooie bijgebouwen erom heen staan. We hadden niet de hele dag de tijd omdat de trein weer rond half 6 ging. Maar we hebben een zeer goede indruk gekregen van hoe het kasteel eruit zou moeten zien. (heb maar een anzichtkaartje gekocht in goede staat).

Bij terugkomst in Osaka zijn we weer naar het Hana hostel gegaan. Hier hebben we vorige week ook geslapen. En bij de receptie lagen twee kaartjes voor Kodo. Hier gaan we morgenavond heen. Deze kaartjes zijn geregeld door Asuka. Mijn vriendin die we in Tokio gaan bezoeken. Na een korte maar verkwikkende douche zijn we naar station Umeda gegaan. Vanuit hier kan je naar het Umeda Sky Building. Een gebouw met een uitkijkplatform op 173 meter hoogte. Echt fantastisch. Wat een uitzicht. Je kan hier praktisch de hele stad zien met alle lampjes van dien. Op de 39 verdieping nog even wat gedronken in een loungebar. Kosten voor een biertje en een colaatje± ongeveer 16 eurootjes. Kassa. We hebben zelfs nog goedkoper gegeten, inclusief drinken erbij!! Vanuit Umeda weer de metro genomen naar het hostel. We worden echt al aardig thuis in het openbaar vervoer. En daar zit ik nu buiten mijn weblog te typen.

Plan voor morgen: met de trein ( alweer!!!) naar Nara, de oude hoofdstad van Japan. Om weer een kasteel te bezoeken. Maar eerst even lekker slapen!

Groetjes uit Osaka!

Wendy

• 27 September 2012 - 09:02

Gonneke En Emiel:

Hey Wen, leuk verhaal weer en je foto's zijn ook super op facebook hoor. Dat aanbiddingsding zouden we zelf ook wel een keer in het eggie willen zien! Mooi! Veel plezier nog! Groetjes weer...

• 29 September 2012 - 11:06

Marian:

Hee! Mooi allemaal hoor!
    Kodo, zijn dat die drummers die met Blof samenspeelden? Of is het iets heel anders?
    Groetjes!

• 29 September 2012 - 14:06