Life is a highway, I want to drive it all......... - Reisverslag uit Broome, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Life is a highway, I want to drive it all......... - Reisverslag uit Broome, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Life is a highway, I want to drive it all.........

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 April 2010 | Australië, Broome

Hallo luitjes,

We zijn in Broome! Meer dan 2000 kilometer opgeschoten met de auto/campervan/warmtemobiel. Maar zoals gewoonlijk beginnen we weer vanaf het begin.

Afgelopen zaterdag was het dan zover. We mochten de auto ophalen in Darwin. Na wat gezoek door de stad (en zo groot was het eigenlijk niet eens) hebben we de ophaalplaats gevonden. Bloedje heet en het zweet droop echt overal vandaan. En dat na een paar minuten buiten zijn. Nog steeds in de tropen dus. Na het nodige papierwerk kregen we uitleg over de auto. Waar de moter zit, waar de reserveband zit en hoe we het oliepijl en het waterniveau kunnen checken. Hallo, hebben we hier niet de anwb voor? :) Het is dus de bedoeling dat we elke dag even de olie en het water checken voordat we op pad gaan. Okee, geen probleem. Doen we gewoon eventjes. Doen we thuis ook elke dag. (niet dus he) En na een uur in de hitte te hebben gestaan voor de papieren en de uitleg kregen we eindelijk de sleuteltjes in handen. JIPPIE :) :) Ons avontuur kon gaan beginnen. Nu was de eerste vuurdoop voor Wendy. Of Wendy wel even de eerste keer wilde rijden. Tuurlijk, doen we even. De eerste stop was al wel heel erg dichtbij. 300 meter verderop om even boodschappen te gaan doen. Poeh, weer overleefd met het drukke verkeer. Maar na de boodschappen en na de lunch konden we eindelijk op weg uit Darwin. En het zal Darwin niet zijn als er niet een flinke bui over ons heen trok. Wordt wel de auto lekker schoon van.

Ons doel voor de eerste dag was Katherine. Komt deze naam jullie nog bekend voor? Kan wel kloppen. Hier zijn we al geweest. Dat is het nadeel van het wegennet hier. Om uit het Noorden weer weg te komen kan je hetzelfde stuk over de snelweg weer helemaal terugrijden. Alle 350 kilometers. Dus aan het einde van de middag, met niet al te veel stops, lag Katherine voor onze neus.
Nu hebben we een campervan gehuurd. Met een 2 bedden die je dus moet uitklappen, al het beddengoed, een magnetron, een koelkast en wat kastjes. Nu hadden we niet erg veel zin om de eerste dag gelijk in de camper te pitten dus zijn we naar een motel gereden. Heerlijk hoor. Een zwembad, een restaurant met lekker eten en een familiekamer met lekkere bedden. :) Slecht he...heb je al accomodatie in je auto, gaan we toch ergens anders slapen. Na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt zijn we weer in de auto gestapt voor de volgende slaapplaats. Kununurra. Ligt in West Australie dus we gaan uit het Northern Territory en gaan de grens over. Grensovergang? Inderdaad. Bij de staatsgrens staat een wachthuisje met wat overheidsgasten. Met de leuke vraag: hebben jullie ook fruit of groente bij jullie? Euhm....ja...voor het avondeten? Konden we dus allemaal inleveren. Gekocht in Darwin en we mochten het niet eens meenemen. Heeft te maken met de verschillende klimaten en verschillende soorten ziektes die er in Australie voorkomen. Okee.....Een land maar verschillende regels.

Dus zonder appels, sinaasappels, sla, tomaten en komkommer konden we onze reis voortzetten en zijn we nu dus officieel in W.A. :) En we hebben een leuke kampeerplaats gevonden in Kununurra. Vlakbij een mooi meer. Aangezien we geen avondeten meer hadden toch maar bij het restaurant van de camping gaan eten. De dame van de receptie gaf aan dat het pas om 6 uur s' avonds openging. Okee, we hangen we even bij de camper. Beetje zitten, kleppen en om 6 uur naar het restaurant. Tot onze verbazing was het restaurant dicht. Dicht??? Tis dan wel paaszondag maar we wilden wel graag wat eten. Komen we voor de verrassing dat we met de grensovergang ook gelijk weer een tijdsverschil hebben meegepakt. Van anderhalf uur!!!!!! Dus het was pas half 5 dat we voor de deur bij het restaurant stonden. Maar we hadden wel trek. Voor de niet zulke goede rekenaars onder ons. We hebben nu met Nederland een tijdsverschil van 6 uur. We komen steeds dichter in de buurt bij jullie. :) Het nadeel van vroeger gaan in Australie is dat het om 6 uur s' avonds pikdonker buiten is. En dan kan je in je campertje niet erg veel doen. Buiten zitten was ook geen opties vanwege de muggen en alle andere nergens-toe-diendende-rot-insecten. Dus we lagen er vroeg in. Jennie op het bovenste bed. (vooral leuk voor mensen met claustrofobie) en Leande en Wendy op het tweepersoonsbed onderin. Wat een rampnacht. Het was zo ongelofelijk warm dat het niet mogelijk is om te slapen. Wat een succes zeg, die eerste nacht in ons campertje.

Aangezien we een derde lange rijdag voor de boeg hadden zijn we maar vroeg vertrokken. En bij het eerste beste dorp in the middle of nowhere krijgen we een controle van de politie. Wat staan die gasten hier nou te doen. De hele dag 3 auto's aanhouden die hier over de weg heen komen. Maar vanwege de schijnbaar sterke alcohollucht bij Jennie kon Jennie ook gelijk maar even blazen. Tja Jennie, die fles jenever was toch net iets te veel denken wij. Maar we konden weer op pad. Als je richting de westkust rijd kom je eigenlijk geen mensen tegen. Alleen wat verdwaalde koeien, paarden en veel overreden kangaroos en wallabies (en nee, deze zijn niet door door ons toedoen:) )
Maar na een lange weg toch aangekomen in Fitzroy Crossing. Wat een dorp! Twee huizen, een tank en een pub. Wow. Toch maar weer in de auto geslapen en het was gelukkig een stukje minder warm dan de avond ervoor. En niet zoveel van die muggen. Maar deze keer hadden we echt last van gigantische sprinkhanen. We weten niet wat ze eten hier maar ze groeien als kool. Na een iets betere nacht zijn we redelijk op tijd vertrokken richting Derby. Een plaatsje aan de kust net onder de Kimberly's. Het moest een plaatje zijn. Mooi aan het water en knus en gezellig. Tja, denk dat alles een beetje overschat was. Bij aankomst eerst naar het informstiecentrum voor een overnachting te regelen en voor de bezienswaardigheden te vragen.
Wendy moest eerst nog even naar de apotheek voor wat pleisters en wat advies voor een wondje op haar voet wat niet wil helen. Blijkt de wond geinfecteerd te zijn. Jippie, konden we eerst nog langs het ziekenhuis. Tip voor mensen die ooit nog eens naar Australie willen komen. Ga nooit met een wondje in vers water zwemmen. Dan krijg je dus infecties. Dus met wat goede pleisters en een antibioticakuurtje konden we weer op pad. Een van de hoogtepunten van Derby is de Derby Boab Prison Tree. Een grote boom waar ze vroeger Aboriginals vasthielden die ontvoerd waren voor de slavernij. Elk land heeft zijn slechte dingen.....
Na wat rond te hebben gereden hebben we s' avonds de zonsondergang bekeken op de pier. Moeten toegeven: erg mooi. :)

Maar vandaag, woensdag 7 april, zijn we aangekomen in Broome. Een kustplaats met een heel mooi strand, een leuk dorpje om rond te hobbelen en een prachtige jeugdherberg om lekker te kunnen slapen. Met zijn drieen op een kamer, inclusief tv, dvd speler en koelkast. En niet te vergeten: airconditioning :) Ontbijt krijgen we ook gratis dus wat willen we nu nog meer. Wij gaan zo nog maar even genieten van opnieuw een zonsondergang, daarna pizaatje eten en een beetje tv kijken. Wat is vakantie toch vervelend. Maar vanaf morgen gaan we wel de kustsnelweg afrijden dus kunnen we nog meer genieten van de prachtige oceaan. (Indische Oceaan volgens ons)

Veel liefs vanuit het prachtige Broome!!

p.s. Sommigen hebben al wat foto's gezien. Deze staan op facebook en daar kan niet iedereen bij. Dus Tilly en Bertha: thuis krijgen jullie al het moois te zien!

• 07 April 2010 - 10:39

Monique Toes:

Ja, meiden soms valt het allemaal niet mee in een ander land!!!Andere tijden, andere beestjes, andere warmte!! Het zijn goeie ervaringen waar je je hele leven op zal terugkijken, Blijf genieten en je verbazen,
    Groetjes uit Ermelo

• 07 April 2010 - 10:59

Tilly:

Hallo meiden het is wat!jennie ik denk toch niet dat je de alcohol nodig had omdat je het zo koud had, misschien had je het aan Wendy kunnen geven om de pijn te verzachten.Teunie zou wat foto's naar mij toesturen, dus het komt helemaal goed, kan ik jullie toch even zien.
    veel plezier op de verdere reis.

• 07 April 2010 - 12:02

Tilly:

de kaart is vandaag binnengekomen

• 07 April 2010 - 12:10

Teunie:

hallo meiden wat een boel nieuwe dingen al weer meegemaakt.Jennie dat je zo'n zuipschuit was dat wisten we niet, maar gelukkig sloeg het metertje van de politie niet vergenoeg uit zodat je wel verder kon rijden. De foto's worden door gestuurt zodat iederéén ze kan zien, ook Til en Bertha . Groetjes en nog veel zweet plezier....

• 07 April 2010 - 12:11

Alie:

Hee meiden!
    Nu dan echt vakantie! Alles op je eigen tempo! Je gaat de oceaan toch niet alleen bekijken vanuit de camper, he? Er in zwemmen moet je toch ook proberen!!???
    Groetjes!!!

• 07 April 2010 - 12:12

Teunie:

hebben je kaart ontvangen onze nederige dank daarvoor

• 07 April 2010 - 12:28

Marian:

Ha meiden! Klinkt mooooi! Doen jullie ook een beetje rustig aan, het is tenslotte vakantie he? Hier is het zowaar een warme, zonnige dag vandaag. Alleen moet ik werken, dus zit hier suf achter m'n burootje en laat me lekker afleiden door jullie verhalen, dank je Wendy!

• 07 April 2010 - 19:46

Anton En Drea:

hallo meiden wat een mooi verslag van jullie en wat een belevenis met de camper en dan de muggen ook muizen? gezien onverstelbaar wat jullie allemaal mee maker geweldig nog een hele mooie reis toegewenst doei anton en drea

• 08 April 2010 - 20:14

Johan:

G'day Mates,

Alweer een fantastisch verhaal, een zeker zeer decadent om te gaan slapen in een motel terwijl je de camper bij je hebt!? Maar goed er was een goed excuus voor!? Toch!? Met het rijden langs de westkust komt ook de finisch al in het zicht, zag net op de dagen teller dat er nog maar een kleine 2 weken rest van de vakantie, wat vliegt de tijd, zeker als je onderweg bent. Ik hoop dat jullie nog veel leuke momenten zullen meemaken de komende weken en dat we daar maar weer getuige van mogen zijn. Ook ik ben dit keer weer even het land uit, zit de komende dagen in Dublin, met een reis maatje die ik in Mexcico heb leren kennen en hij heeft een half jaar hier gewoond en we gaan onder zijn supervisie de stad verkennen, weer is voor Ierse begrippen zeer redelijk tot goed, de zon gaat schuil achter een paar wolkjes en het is droog met een graadje of 15, dus helemaal niet verkeerd. We gaan nu nog even een opsteker nemen in een van de vele pubs hier in de straat, meiden veel plezier en een veilige voortzetting van de reis richting Perth.

Groetjes uit Dublin, Ierland.

Johan

• 09 April 2010 - 09:47

Tante Gretha:

hallo meiden hier een berichtje van ons hier gaat alles goed . ik hoop dat bij jullie ook alles naar wens verloopt van mij mogen jullie wel wat van dat zonnige weer in de bagage mee terug nemen nog veel plezier gretha