Aswolken boven Nederland???????? - Reisverslag uit Perth, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Aswolken boven Nederland???????? - Reisverslag uit Perth, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Aswolken boven Nederland????????

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

19 April 2010 | Australië, Perth

Hallo mensen,

Hierbij alweer bijna het laatste bericht van ons uit het buitenland...hoewel...als de aswolk blijft hangen gaan we nog wel even uitrusten op Bali of Fiji of Frans Polinesie. Is de keus he. Of op het vliegveld blijven hangen terwijl er geen vliegtuig gaat of naar een tropisch bountyeiland vertrekken. Maar vanavond/vannacht vliegen we in ieder geval naar Hong Kong. En hier zijn we nog wel tot aan vrijdag dus we hopen dat we dan nog wel weer naar huis kunnen. Want ons eigen bedje is toch wel erg lekker. Maar goed, het leven is soms hard en komt met onverwachte dingen en zo is de vakantie ook wel geweest.

We zijn gebleven in Kalbarri NP. We hadden het plan om naar Nature's Window te gaan. Een gat in een berg wat op een raam lijkt. Slimme naam he :) In de morgen hebben we eerst gekeken naar de pelikanen die gevoerd werden door vrijwilligers. Zijn toch best leuke vogels. Na het voeren zijn we naar het informatiecentrum gegaan voor wat informatie over de wegcondities. Nu bleek dus dat wij met onze campervan niet over de weg konden rijden vanwege de wegconditie. mmm....daar gaan de plannen voor de morgen. Dus zijn we naar een vogelrerservaat gegaan. Hier hadden ze veel van de inheemse papegaaien en parkieten die in Australie leven. En een brutale kakatoe die toch wel erg grappig was. Na de lunch, met weer patat erbij, zijn we naar de kustkliffen gereden. Voor wat mooie uitkijkpuntjes. Zo ging de dag dus ook wel voorbij. We hebben zelfs nog een tijdje op het strand gezeten. Blikje drinken erbij, zak chips, wat chocoladekoekjes....jammie.... Na ons uitkijkpuntjesmiddag zijn we terug naar het dorp gereden. En bij het dorp leek het ons wel slim om even een zalfje te halen voor het wondje op het gezicht van Leande. Dat wondje zat er al wel drie weken en ging maar niet over. Dus de apotheker vertelde haar dat het onstoken was.....hebben we dat niet ergens eerder gehoord? :) Dus we konden voor de derde keer naar het ziekenhuis en niet voor Wendy maar voor Leande. Om niet al te medisch uit de hoek te komen maar om toch een uitleg te geven...het is een van de stafylococbacterie (of zoiets). Dus Leande zit nu aan de antibiotica en ze moet nu kingsize pleisters op het wondje doen. We moeten zeggen, ze is een plaatje nu :) :) :)

Maar met goede moed toch de volgende dag vertrokken naar de Pinnacles. Verschillende rotsformaties die in een woestijn staan. Wel erg bijzonder voor iets natuurlijks. Het weer is dus nog steeds goed hier dus we liepen in de warme zon een beetje rond om foto's te maken. Foto's zeggen meer dan woorden dus die komen later. We hebben 's avonds geslapen in een goed hostel met eigen badkamer (nee, we slapen niet meer in de auto) en het was er heerlijk rustig, alleen geluiden van de oceaan en de wind. En op zaterdag was het dan toch tijd om naar Perth te gaan. Het eindpunt van Australie. Tijd om de auto in te leveren en de stad te kunnen verkennen. Nu hadden we wel een tijdslimiet om de auto te kunnen inleveren. 13:00 inlevertijd, anders was de zaak dicht. Het zou ongeveer twee en een half uur rijden zijn van the Pinnacles naar Perth. Om 8 uur met goede moed vertrokken en we waren er om half 1. Knap gedaan toch :) Wendy mocht weer rijden in de drukke stad en Leande en Jennie waren de kaartlezers. Wat een teamwork. We hebben dus in Australie gereden zonder schade, zonder snelheidsbekeuringen en met veel plezier. Een afstand afgelegd van 5528 kilometer tussen Darwin en Perth in 14 dagen. Tonnen met geld uitgegeven aan benzine en eten onderweg. (gelukkig komt het vakantiegeld nog)

Maar de laatste dagen in Perth gaan ook snel. Zaterdag zijn we eerst maar gaan wassen, voor de laatste keer....moeders: de was ziet er niet uit. Ook al wassen we het met flink wat poeder, het kan nog wel een wasje gebruiken :) Na het wassen was het ondertussen wel tijd om te gaan eten dus we zijn de stad ingegaan. En na het eten en douchen zijn we, zoals oude vrouwen dat doen, lekker op tijd naar bed gegaan. Op zondag hebben we de trein naar Fremantle gepakt. Voor wat rondkijken en zo. Het is idd een leuk stadje (bedankt voor de tip Johan). En nu is het dan maandag. Onze laatste dag in Australie. We zijn al online ingecheckt voor de vlucht, even internet bijwerken, beetje rondkijken in Perth en dan is de dag wel weer voorbij. Het volgende weblog zal komen als we weer thuis zijn. (kan wel een paar weken duren dus) :)

Johan, als het goed is landen we op zaterdag 24 april om 6:50 met de CX 271 op Schiphol.

Voor nu sluiten wij af....we gaan nog even genieten van het mooie weer en heerlijke magnum ijsjes eten.

Groetjes Jennie, Leande en Wendy

• 19 April 2010 - 05:48

Marian:

Euh, wou wat schrijven maar bedenkt me dat jullie het toch pas thuis lezen... Dan hoop ik dat Hong Kong leuk was!

• 19 April 2010 - 09:11

Monique Toes:

Zo wat gaat de tijd snel, zo zijn jullie weer in je kikkerlandje, Nederland!!
    Geniet nog even intens van jullie vrijheid!

Groetjes Monique

• 19 April 2010 - 12:13

Ingrid Koopman:

Hoi Leande, Jennie en Wendy.

Jeetje zit de reis er al weer bijna op... Wat vliegt de tijd!! Ik vond het heel leuk jullie belevenissen bij te houden via dit dagboek.
    Nog veel plezier de laatste dagen in Hong Kong. En voor Leande, ik ben echt heel benieuwt naar je foto´s. Wordt flink schrijven op sociale contacten haha.

Tot Snel....

Groetjes Ingrid Koopman
    gemeente Oldebroek

• 19 April 2010 - 15:54

Herbertien:

nou, die aswolk is vrijdag vast wel bij china aangeland, dus kzou maar vast een vliegtuigje naar bali boeken ;)

• 19 April 2010 - 18:22

Antoinette:

een goede vlucht weer naar huis toegewenst, Antoinette

• 19 April 2010 - 20:46

Anton Drea:

hai meiden jullie hebben het toch maar gehaald meer dan 5000 km in een camper en geheel onbekent land heel goed van jullie een goede terug reis gewenst gr anton en drea