Welcome to the Tropics - Reisverslag uit Darwin, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Welcome to the Tropics - Reisverslag uit Darwin, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Welcome to the Tropics

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

02 April 2010 | Australië, Darwin

Beste mensen,

Jullie lezen het goed. We zijn in de tropen. In Darwin om nu precies te zijn. Onze tour vanaf Melbourne zit erop en we zijn nu de laatste dingen aan het regelen voor onze autoreis welke morgen start.
Maar even vanaf Alice Springs. Zoals jullie weten hebben we daar twee vrije dagen gehad. We zijn zelfs naar het Royal Flying Docters Museum geweest. Er is dus verder niets te doen daar in Alice Springs. Saai dorp. We hebben wel een leuke bezigheid gehad daar. DE WAS!!!!!! Voor de zoveelste keer. En nog steeds zijn de moeders er niet. :) Maar met de vaste ploeg mensen (in totaal 8) zijn we op de tour gestapt in Alice Springs. Maar we waren deze keer niet met zijn 8en maar met wel 24. 24 mensen in een japannersbus, en er waren geen japanners bij kunnen wij jullie zeggen. De gids was een doetje. Hij begon al met klagen, om half 7 s' morgens, dat hij voor de 12e dag aan het werk was. Moet hij dan niet een keer een vrije dag hebben? Voordat we in de woestijn stranden met 24 mensen? Maar hij vertelde ook dat de meeste mensen het een domme tour vonden. Nou, dat belooft wat!

Maar vertrokken richting Darwin. En inderdaad, de tour was niet erg spannend. Op de eerste dag zijn we wel naar de Devils Marbles geweest (google maar naar plaatjes). Erg leuk en mooi en ook erg warm. Op de laatste dag zijn we naar Katherine Gorge geweest. Ook erg leuk en mooi maar we moesten lang wachten op de cruise door de vallei. Even een feitje over kamperen in Australie in de outback. Er staan dus permanente tenten op een terrein. Harde bedden, geen kussens en bloedheet. We hebben onze lokale huisdieren. Gifgroene kikkers die ter afkoeling maar in de wc pot gaan zitten. :) Erg plezierig als je een keer moet plassen en je hebt het niet door :). En dan niet te vergeten: alle andere vieze insecten. Van kleine vliegen en mugjes tot genetisch gemanipuleerde insecten die minimaal een centimeter groot zijn en prikken. Jakkes!!!!!!

Wat waren wij blij dat we Darwin bereikt hadden. Na meer dan 1700 kilometer te hebben afgelegd in 3 dagen waren we het wel zat. De tour en de gids! Maar we waren nog steeds met 8 personen die het goed met elkaar kunnen vinden. Even snelle introductie: Garreth, Greg en Kerry uit Engeland en Michel en Sandra uit Zwitserland. Hecht clubje met zijn allen dus erg gezellig. Maar we hadden 1 dag in Darwin en het weer werd er in de middag al niet beter op. Cycloon Paul zwerft boven Australie. Deze is gekomen vanaf Fiji en redelijk sterk in kracht. Nu hebben wij de cycloon hier in Darwin niet gehad maar wel het portie slecht weer wat er bij hoort. Regen, onweer en harde wind. En met regen bedoelen wij dan een goede warme regen. En veel. En hard. Daar kunnen wij in Nederland nog wel wat van leren. Dus nu weten we zeker dat we in de tropen zitten.

Dus de volgende morgen was het gewoon weer droog. En we mochten weer vroeg op. Half 6 deze keer. We werden opgehaald door Dingo, een leuke vent en onze gids voor drie dagen naar Kakadu NP, in totaal 1300 kilometer. Australie is dus best groot! Op de eerste dag mochten we gaan zwemmen bij watervallen. Vers water en aardig warm water. Was wel even lekker na een busritje. Maar na de lunch kwam het leuke gedeelte. Een boottocht over de Adelaide River om naar springende krokodillen te kijken. Zo gaaf!!!!!!!!! We hebben ze dus gezien. En nog een verscheidenheid aan adelaars die gevoerd werden door onze stuurman.

Feitje: in the Northern Territories heb je twee seizoenen, een droog en een nat seizoen (tropen he :)) Wij zijn hier aan het einde van het natte seizoen. Dus heel erg benauwd en grote kans op regen. Regen viel reuze mee, gelukkig. Maar de benauwdheid is een heel ander verhaal. Als je hier 5 meter loopt ben je al nat van zweet, lekker joh! En we hadden al niet erg veel bagage mee. Dus kan je nagaan hoe alles gaat stinken. Dus op dag twee was de lucht eigenlijk al niet te harden in de bus maar we gingen nog maar even voor een wandeling naar wat Aboriginal rock-art. Toch wel beter behouden dan de vorige keer. Zit toch wel een hele geschiedenis aan vast. Is ook te lang om dat in een weblog te plaatsen, sorry. Dit kan je ook googlen. Maar na de rock-art hadden we nog een wandeling voor de boeg. 6 kilometer door de hitte. We konen op de eindbestemming gaan zwemmen. Met een kleine kans op krokodillen. Pardon!!! Krokodillen, en dan verwachten ze dat we daar gaan zwemmen. Erg fijn. Willen graag met alle ledematen weer terug in Nederland aankomen. Dus aan het eidne van de dag was alles bezweet, stonk en we hadden geen schone kleding meer bij ons. Dus na een verkwikkende douche (waarna je dus nog meer gaan zweten) gegeten en naar bed gegaan. Mmmm.....geen ventilator in de tent en de temperatuur had een mooie warmte bereikt van boven in de 20 graden celcius. En dan voor s' nachts. Plak, plak, plak. En voor de verandering plak!!!!! Maar onze laatste dag van de tour was toch aangebroken. Laatste keer vroeg op en nog even een wandeling voor de boeg. 7,5 km deze keer. Ondanks dat het nog redelijk vroeg was brandde de zon al lekker op de rug. En hier zagen we de grootste waterval van deze dagen. Erg indrukwekkend! Na de grote waterval konden we nog springen in een plungepool. Een vers watertje ergens in de bush. Hier hadden we wel 15 minuten. Goh, lekker hoor. Ben je helemaal afgekoeld en kan je snel weer de warme bus in. maar we hebben het toch weer tot aan Darwin gehaald. Veilig en wel. En jullie raden het nooit. Het regende dus weer. Dus Jennie, Leande en Wendy met de rugtas op (ja, die grote dingen) onderweg naar ons hostel. Ook nog een roteind lopen dus. Maar we zijn gesettled, de was is gedaan. De spullen zitten nu nog steeds in de droger en we zijn even aan het internetten. Maar we moesten dus ook afscheid nemen van de mensen van de tour. Het meest vervelende van alles. Maar we hebben de e-mail adressen van de mensen en de plannen voor een reunie zijn al in de maak. Wordt dus Zurich, Milaan of Engeland. Niemand wil dus naar Nederland komen. Waarom toch niet??? :) Terwijl wij best aardig waren tegen ze....denken we....

Vanaf morgen gaan we zelf rijden met de camper. Aangezien we toch geen kangaroo mogen meenemen die we aanrijden blijven die maar hier. Sorry. Maar we gaan onderweg, terug naar de kust (boek, toch????). Jullie horen wel weer van ons zodra we weer een beetje bereik hebben.

Veel liefs van ons, gebruinde, gezellige meiden!!!! :)

• 02 April 2010 - 14:06

Herbertien:

he!! heel bijzonder die devils marbles, hoe ze aan die naam komen??tzal ineens stil zijn zo met zn drietjes. hoewel....
    heel veel succes met het cruisen door de bush!!! o ja, hier schijnt de zon ook!! (klein beetje, en de pasen wordt dniet zo mooi, maar toch!)

• 02 April 2010 - 15:26

Marian:

Spannend, straks zelf rijden! Kun jij ook eens ondervinden hoe het is om links te rijden Jennie! Heb weer foto's gezien en jullie zijn al mooi bruin! En iets met zoutvlaktes ofzo? Ziet er cool uit. Die grothuisjes waren vorige week ook op televisie!

• 02 April 2010 - 17:45

Antoinette:

Hoi allemaal,
    Erg leuk verslag, het genieten van jullie straalt er vanaf.
    Veel plezier jullie nog de komende 3 weken.
    groetjes Antoinette

• 03 April 2010 - 06:39

Martin En Diane Mulderij:

Hoi Leande&friends,
    wat klinkt het allemaal super! De outback was voor mij allemaal nog bekend terrein. Gaaf he, de jumping crocs en Kakadu! Wij waren er destijds aan het begin van het regenseizoen, dus dat was toen ook lekker plakken. Die warme regen komt me ook bekend voor.
    Maar nu begint voor jullie pas echt het avontuur! Dit wordt echt super hoor, zelf lekker rijden en gaan en staan waar je wil. Ik ga jullie trip langs de westkust weer volgen, want dat staat ook nog heel hoog op mijn verlanglijstje! Veel plezier met de laatste drie weken (en links rijden ben je zo gewend, er is toch no chicken on te road ;-) )
    Groet, Diane Mulderij

• 04 April 2010 - 01:35

Gerlinda:

He Meiden,

Nog steeds zo vroeg op, erg warm, lange reizen en wandelingen.... Ik zou bijna medelijden met jullie krijgen ;-)
    Maar niet echt hoor! Nog een spannende reis voor de boeg. Take care, en geniet!

Groetjes

• 04 April 2010 - 12:32

Leande:

He meiden

Jullie vermaken je prima lees ik wel geniet er nog van want voor je het weet sta je weer in Holland

Veel liefs ger

• 05 April 2010 - 08:03

Teunie:

hé dames we hebben leuke foto's van jullie gezien. Zo te zien vermaken jullie je nog wel.Blijf goed links rijden en geniet nog een paar weekjes.
    gr....J..T..E.R

• 05 April 2010 - 10:57

Johan:

Hoi Dames,

Ik heb weer genoten van de laatste 2 verhalen, heb net het verslag van Uluru gelezen en nu deze, en zo herkenbaar, geweldig! Hier is het Pasen en het is gelukkig weer eens K.. met P.... weer!? Dus de eieren hoeven we gelukkig niet te zoeken ze staan hier gewoon op tafel, want als ze nu buiten liggen is het te hopen dat ze met watervaste verf geschilderd zijn of minsten geplastificeerd. Hier geen hitte of klam, het stort regend hier en het is koud! Dus gelukkig dat ik moet werken. Inmiddels zijn jullie alweer onderweg met de camper, maar wanneer jullie dit lezen, en goede voorzetting van de reis en nog veel veilige kilometers aan de linker zijde van de weg!

Groetjes van een somber Schiphol.

Johan

• 05 April 2010 - 16:24

Henny En Arend:

hoi Jennie
    we lezen dat je het goed naar je zin hebt geniet ervan
    Arend wil weten of je al een aboriginal aan de haak hebt geslagen en of ze erg stinken

Bertha :

hallo dames jullie staan mooi op de foto en lekker eten zie ik wel moeten jullie er nu zelf voor zorgen of eten lullie nu uit muur of is dit alleen in holland moeten jullie nu ook zelf doen net als de was natuurlijk jammer dat er geen moeder is maar jullie redden het wel weten nu weer wat van jullie blijf ook wel op de hoogte wat jullie doen wens jullie nog een fijne tijd toe en veel plezier en rustig aan doen de groetjes

• 05 April 2010 - 17:29

Cobie :

het verslag is super leef met jullie mee verder geniet ervan want hier is het rotweer en de paasdagen is ook niets aan.lieve gr cobie lelystad

• 05 April 2010 - 17:29

Cobie :

• 06 April 2010 - 14:28

Tilly:

hallo meiden
    Even een mailtje vanuit het zonnige Nederland.
    Ik lees wel over foto's van , maar ik heb ze nog niet gezien jammer.
    maar dat komt vast wel goed over 3 weken.groetjes uit Lelystad