Tja......... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Tja......... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Tja.........

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

19 Maart 2010 | Australië, Adelaide

He mensen,

Weer een berichtje van ons vanuit Oz! En deze keer vanuit Adelaide. We hebben de eerste tour er alweer op zitten (lees: overleefd)

Maar even vanaf Melbourne beginnend. Op maandag nog een vrije dag gehad in Melbourne. Wendy wilde wel heel heel heel erg graag naar de botanische tuinen. Vind ze zo mooi he. Met pijn en moeite in een gratis bus gestapt. Bij de botanische tuinen zelfs uitgestapt. Was al lekker warm en plakkerig maar we waren op de plaats van bestemming. Eerst naar een oorlogsmonument, goh wat interessant. Daarna maar naar de tuinen. Tot onze grote verrassing was ene de helft al dor en de andere helft al dood. Leuk...geweldig en zeer mooi. Ahum. Dus maar weer de bus teruggepakt en naar het hostel gegaan. Het was ondertussen 5 uur in de middag dat we weer terug waren (bussen zijn niet zo snel hier) en maar even gehangen (zoals hangjongeren dat doen) op het dakterras.

Maar het belangrijkste kwam op dinsdag. De wekker vroeg, kwart voor 6 (we hebben toch heel de nacht niet geslapen dus we waren toch al wakker), spullen bij elkaar gepakt, ontbeten en in een minibusje (lees: Japannersbusje) gestapt. Niet gemaakt voor iets langere mensen dus Jennie had nog wel een metertje ruimte. Deze extra meter konden Leande en Wendy nog wel gebruiken. Maar de tour is begonnen!!!!!!!! Op naar de Great Ocean Road. Even iets anders dan de stad. Feitje: ze hebben hier zelfs files? Wat waren wij verbaasd. We zijn dus niet de enige in de wereld die daar last van hebben. Great Ocean Road is een weg die genoemd is genoemd is omdat het groot is. En omdat het aan de oceaan ligt. Slimme mensen die Australiers. Bij een van de toiletsstops zagen wij tot onze verbazing twee koalaberen. Slapend, maar toch. Ze staan op de foto. Dus we hebben bewijs. Bij een van de stops zijn we naar Otway National Park gegaan. Hier kon je lekker zweten met een wandeling 25 meter boven de grond. De beschrijving van dit park: een koel regenwoud, beetje vochtig en minder hoge temperaturen. Dus niet he. Na verschillende stops zijn we gereden naar de 12 Apostels. Rare stukken berg die in de oceaan omhoog steken. (google anders maar even) Hier bleven wij slapen in een grote stad, Princetown. (nog kleiner dan de Hoge Enk) We sliepen in zeer kleine kamers maar het was de eerste nacht dat er twee van ons weer konden slapen. Jennie heeft nooit van een jetlag last gehad. Gewoon oordoppen in en andere wakker houden met gesnurk (grapje) De volgende dag mochten we uitslapen. Dus om 6 uur het bed weer uit. Op weg naar het tweede deel van de Great Ocean Road. Eerst de zonsopkomst bekijken bij Loch Ard Gorge, een kloof waar wel wat bootjes vergaan zijn. Daarna terug naar de 12 Apostels om een helicoptertochtje van wel 7 minuten te mogen maken voor een leuk prijsje. Laat maar zitten. We zijn nog steeds Nederlanders he. :)

We zijn door prachtige landschappen (daar zijn we hier voor he) naar de Grampians gereden. Een natuurpark wat nog ligt in the Great Dividing Range. Benchi, onze gids (ja, hij heet echt zo) heeft ons naar een plek gebracht waar een wandeling op het menu stond. Wandeling is naar ons weten iets met lopen (toch?) Dit was meer iets van bergbeklimmen. Klauteren over rotsen in de brandende hitte. Aangezien Wendy al last had van vocht in de knieen (door dat busje en niet kunnen bewegen) zijn de twee stoere dames alleen gegaan. (handjes op elkaar hoor, goed gedaan) Was een zware tocht maar wel mooi. Nog snel tussen door naar MacKenzie Falls gereden voor een waterval. Volgens ons was hij niet zo groot en waterig. Maar het tweede puntje van de checklist kunnen we afstrepen: Kangaroo gezien (deze wordt niet meegenomen mensen, hij leeft nog)
!!!!!!!!!!!!!! Na een lange dag aangekomen in Halls Gap, een dorpje midden in het natuurpark. Hier moesten we zelf nog koken, Spaghetti Bolognese en om 11 uur lagen we toch wel in bed. (mooie respectabele tijd voor ons doorzakkers. ;)

Op donderdagmorgen weer vroeg opstaan (moet toch niet gekker worden op vakantie) om weer een zonsopkomst te gaan bekijken. Nu zijn we wel voor de mooie uurtjes en een prachtige zonsopkomst maar het was eigenlijk bewolkt. Dus niet erg veel van de zonsopkomst bekeken. Maar we konden ons opmaken voor nog een bergbeklimming. Deze keer is Jennie alleen de berg opgegaan en zijn Leande en Wendy een andere wandeling gaan doen naar Aboriginal muurschilderingen. Was na 70.000 jaar wel een beetje vergaan, misschien een likje verf om het bij te werken? :) na de lunchstop was het toch tijd om naar Adelaide te rijden. Was maar 5 uur rijden in de Japannersbus. Comfortabel, kan je je niet voorstellen. Maar we zijn er. Het hostel is super. We hebben een cel, wat dunne kussens, wel wat lakens en een wasmachine en droger in de kelder. Zelfs een badkamer met smerige wc's, en douches met van de afzichtelijke, plakkerige douchegordijnen en we kunnen de douche niet eens afsluiten. Daar gaat de privacy!

Maar we hebben nu een rustig dagje voor de boeg. Halve dag is al voorbij vanwege het wassen en drogen! De droger werkt zo goed dat alles gewoon weer nat was na het drogen. Kun je die ook in NL kopen? :)

Zodirect nog even Adelaide bekijken en morgen gaan we weer rond 6 uur weg richtig Alice Springs. Hier doen we wel 6 dagen over en we hebben met de telefoon niet erg bereik dus jullie horen ons vanzelf wel weer zodra we in Alice Springs zijn.

Nu werd er al gevraagd om foto's. Dit is nu niet zo handig hier, op een openbare pc en het is alleen mogelijk om de foto's rechtstreeks van de camera af te halen dus we plaatsen geen foto's bij de weblog.

Wij plannen wel een fotodag (vanwege de hoeveelheid foto's) zodat iedereen de mooie, rare, vertederende foto's kan bekijken. Wel graag slaapspullen meenemen, kan wel een lange dag worden.

Voor nu uit het warme Adelaide (30 graden en zonnig) zeggen wij Howdee mates!

• 19 Maart 2010 - 06:56

Marian:

Heb vannacht heerlijk geslapen, in een lekker zacht en schoon bed, om kwart voor 6 opgestaan(dat dan weer wel) door de regen gefietst en nu hard aan het werk.
    Ook leuk! Okee, misschien ben ik een beetje jaloers :~
    Jullie zijn in elk geval goed op weg met de avonturen! Veel plezier he? Groetjes!!

• 19 Maart 2010 - 07:06

Alie:

Hee meiden,
    Even snel jullie verslag lezen - we zouden bijna te laat komen op school en werk!
    ik krijg de indruk dat het af en toe en beetje afzien is - vooral de 'wandelingen'! Hou vol, he! En vergeet niet ook gewoon vakantie te vieren!

We kijken uit naar jullie volgend verslag!
    Howdee!

• 19 Maart 2010 - 07:24

Maaike:

Zo te horen komen jullie in topconditie terug na al het geklim en geklauter. Nou nog een beetje zien bij te komen. Kan ik i.p.v. een kangaroo een koalabeertje reserveren? Wel levend graag. Past misschien wat makkelijke rin de rugzak. Heel veel plezier nog!

• 19 Maart 2010 - 09:16

Jos En Tilly Peters:

Nou dat was wel weer een
    heeeeeeeeel verslag.
    Ik zal kijken of we in NL ook zo'n droger kunnen
    kopen, als ik je daar een plezier mee kan doen.
    Ik weet dat jullie niet zo veeleisend zijn.
    Nog veel plezier en de groetjes uit het regenachtige nederland.

• 19 Maart 2010 - 09:26

Fam. Cool:

Wat een avonturen weer! Wat moet je hier nog op zeggen? Blijf genieten!

Jammer dat we geen foto's kunnen bekijken, wij zijn wel erg benieuwd naar de plekken die jullie omschrijven in de blogs!

Geniet nog even van Adelaide! En alvast een goede reis naar Alice Springs! Klinkt als een mooie bestemming!

Groetjes!
    Edwin, Jacqueline & Lily

• 19 Maart 2010 - 09:28

Jacqueline:

Euh, Tilly?! Doet het regenen bij jullie? Hier schijnt de zon! Zit in m'n bikini in de achtertuin te genieten van een lekker koud drankje terwijl Lily heerlijk in het zwembadje speelt!

• 19 Maart 2010 - 09:43

Anet:

Zo te horen vermaken jullie je wel :) Heel veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes!!

• 19 Maart 2010 - 11:46

Gerlinda:

Hee meiden,

Jullie moeten er wel wat voor over hebben, zo te lezen... ;-) Maar dan heb je ook wat he !!! Vergeet vooral niet heerlijk te genieten van de mooie natuur, mensen en elkaars gezelschap ;-P Heel veel plezier en een goede reis nog!!!!!!

Groetjes

• 19 Maart 2010 - 14:24

Johan:

Hallo meiden,

Wederom weer een prachtig verhaal, ik zie het geheel "live" voor mij. Afgelopen nacht gewerkt en meteen om 07:00 uur in het vliegtuig gestapt, naar Madrid, ik denk het wordt toch pest weer in Hollanda dit weekend, maar hier is het behalve de temperatuur niet veel beter! Ben vandaag voor een systeem presentaie in de Spaans hoofdstad, spanjaarden die op een "allo allo achtige" franse stijl engels spreken, enig idee hoe dat klinkt!? Fantastisch!? Net de tapas lunch gehad en dan blijf ik nog een dagje extra hier, ben er toch! (hollanders he', baas betaald!)Dus zo meteen lekker naar mijn hoteltje, en ff een siesta houden, want voel me nu wel een beetje moe, en dan vanavond eens even het bruisende nachtleven van de stad verkennen. Alle goeds voor een gezellige voortzetting van de reis in OZ!

Groetjes uit Madrid, Spanje.

Johan

• 19 Maart 2010 - 14:53

Adelien:

Hoi hoi dames...
    Zo zie je maar weer, dat er heel veel mensen zijn, die het leuk vinden om te volgen wat jullie aan het doen zijn!! Geniet ervan, want zoals ik kan lezen lijkt het me een enorm avontuur, wat je niet heel snel zal meemaken!!

Heel veel liefs Adelien(nicht van Leande)

• 19 Maart 2010 - 19:01

Herbertien:

het is wel zwaar he, vakantie!!???
    volgend jaar toch maar Ibiza???? lekker hutje mutje op t strand...
    doe dan toch maar een beetje krap in een japannersbus....

o ja,daar hebben jullie toch wel even mooie fotoos van gemaakt???
    en lees ik nou goed dat jullie in een 'stad'kleiner dan de hoge enk hebben geslapen?? wat zal leande zich daar thuis hebben gevoeld;)

nou e succes in je japannersbus op weg naar alice springs!!!

• 20 Maart 2010 - 13:44

Liesbeth:

Haaa Jennie & de rest!

Leuke verhalen hoor, klinkt allemaal erg spannend:D
    Nou geniet er nog maar even van, tis lekker rustig op het werk zonder Jen haha!
    Grapje!!!!!

• 21 Maart 2010 - 11:19

Ha Leande En Meiden:

Dit is echt geen luie vakantie Denk dat jullie echt wel moeten wennen aan die hitte en dan het klimmen nog

geniet ervan groetjes uit putten

• 22 Maart 2010 - 13:05

T J En E . R:

hallo troeltjes het gaat dus wel goed met jullie ,ondanks het hete weer,de te kleine vervoersmiddelen en het niet zo heel erg goed slapen.de kleinste heeft het dus wel wat gemakkelijker.Nog geen bosjesman aan de haak geslagen? Het valt ons toch wel zwaar om jullie te missen ,maar gelukkig is de eerste week al weer ruim om.Geniet met volle teugen van alles wat le doet ne laat ons sraks ook genieten van jullie foto's
    Groetjes.

• 25 Maart 2010 - 15:31

Heijmen :

Hoi dames,
    hier een berichtje uit Oldebroek.
    zo telezen vermaken jullie je wel alleen jammer dat jullie zo vaak uitslapen.
    Geef aan leande maar door dat de gemeente niet zonder haar kan en dat al het werk op haar blijft wachten.
    groetjes en veel plezier
    tot het volgende berichtje