Here we are!!!!!!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Here we are!!!!!!!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Here we are!!!!!!!!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

14 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hallo lezers,

Wij zijn er! Na een lange en rampzalige vlucht (twee zelfs) zijn we in Melbourne. Situatie nu: 29 graden, zon, warm, plakkerig...precies zoals we het willen. Maar vanaf het begin: op vrijdag de 12e vertrokken vanaf Amsterdam naar Hong Kong. Hier op de vlucht was al de eerste blunder. En nee, niet van Jennie zoals wij gedacht hadden maar van Leande! :) Door een beetje miscommunicatie kreeg ze Jameson (rook zeer sterk) ipv sinaasappelsap. Dus bijna Leande al dronken op de eerste vlucht. Na 11 uur verveling, geen slaap, saaie films en een huilend kind naast ons waren we blij dat we de voetjes weer op de grond hadden. Jammer genoeg waren we pas op de helft. Tweede vlucht was nog rampzaliger. Achter in het vliegtuig, bovenop de wielen en zoals gewoonlijk te weinig beenruimte (niet voor Jennie natuurlijk!!!! Baal, baal, baal voor de anderen) Jennie heeft dus lekker languit over ons heen gelegen en wij zaten beroerd. Nu is Australie een supermooi land behalve dat er veel warme stijgende lucht is. Dus boven Darwin en de outback hadden we een schommelend, nee correctie stuiterend vliegtuig.

Maar na 9 uur vliegen (voor wendy: krampachtig vasthouden) stonden we met de voetjes in Melbourne. Nu kennen sommige mensen de serie border security: zo streng waren ze voor ons ( 3 aardige meiden) niet. Binnen 3 kwartier na landen stonden we met tas en al op het busje te wachten wat ons naar het hostel zou brengen. In het hostel hadden we een kamer met 4 bedden. in een van de bedden hadden we de perfecte kamergenoot gevonden. Zo spraakzaam en aardig en meedenkend over het licht. WOW. Dus niet he. Ze lag eerst nog te slapen en vond het leuk om rond half 2 's nachts het felle bedlampje aan te doen en aan te laten terwijl ze zelf uitgebreid ging douchen. Dus tegen half 3 was het lampje eindelijk uit. Daarentegen deed ze wel netjes de gordijnen open. Het was nog 's nachts dus he. Nu hebben we alledrie zo heerlijk naar het plafond gekeken. Jetlag: nog nooit van gehoord.

Op zondagmorgen, onze eerste echte dag in Oz. We lagen nog te dommelen (tot kwart voor elf) en kwamen erachter dat we te laat waren voor het ontbijt. Jetlag he. Dan maar naar de supermarkt. Ondertussen een klein cafeetje tegengekomen (alsof het daar voor ons hongerige mensen neergezet was) Daar wat gegeten en gedronken, wat erg lekker was en doorgehobbeld naar de stad. Hier hadden we na 20 minuten lopen het volgende euvel. Bij de dames Jennie en Wendy begonnen al wat blaren te ontstaan. Het zal niet zo zijn. Kon er ook nog wel bij na de slapeloze nacht. Dus met veel pijn en moeite zijn we toch bij de kathedraal gekomen (we love vacation) :) Vanaf daar zijn we later met de gratis bus terug naar het hostel gereden (lekkere plakkerige mensen op elkaar, net Amsterdam in de tram) Bij de bushalte heeft Jennie besloten om op de mooie schone witte sokjes door te lopen. Schattig, een ahh momentje.

Dus na twee dagen terug in het hostel (grapje, duurde twee uur) even op ons mooie dakterras, met uitzicht op de stad, bijgekomen met een heerlijke harde nectarine. Fruit, 2 stuks per dag kom je hier niet aan.

We zijn net terug van ons avondeten, een heerlijke pizza met een luidruchtige ober erbij. Maar de pizza was lekker, de ober wat minder. We gaan morgen nog even rustig aan doen voordat we dinsdag vertrekken uit Melbourne.

Jullie horen weer van ons! Wij vermaken ons wel!!!!!

• 14 Maart 2010 - 09:00

Sonja:

Hallo dames! De eerste dagen zijn vaak horrible met jetlag en verkenning. Jullie hebben al heel wat meegemaakt zie ik. Geniet lekker van jullie tijd daar aan de andere kant van de wereld. Jenny ik wil nog een huisdier...wil je een kleine levende kangeroo voor me meenemen? Zo'n kleintje past wel in de tas toch hahahah. Koop ik alvast een kooitje!

• 14 Maart 2010 - 09:54

Tabitha:

hoi hoi

hebben julie al een haaaaaii gezien ofde witte kongeroe kijk uit dat ze niet in je rugzak gaan graaaien dan ben je alles kwijt hahaha
    ik weet nikss meer te scrijven dus ga ermee ophouden ik mag niet op mammmas mobielletje dus ik doe het zo!!!
    slooplekker

• 14 Maart 2010 - 10:08

Twan:

hoi hoi

ben jij al bruin geworden ik iedergeval niet en tabitha is bijna jarig ze is over 16 nachtjes jarig ;)
    bitha heeft gisteren verloren met footbal
    en ik heb gewonnen met 8-0 ik ben klaar doeidoei baybay

• 14 Maart 2010 - 10:16

Tilly Peters:

Heerlijk om op de zondagmorgen jullie verslag te lezen, jullie zijn nog maar net onderweg en dan al zoveel meegemaakt, ik kijk al uit naar jullie volgende avonturen.

• 14 Maart 2010 - 10:30

Gonneke En Emiel:

Hoi daar,
    Wat een verhaal hihi, maar toch al met al erg leuk zo met elkaar toch. Hopelijk hebben jullie de rest van de reis geen lastige mensen, plakkerige dingen en weinig slaap meer. Gewoon lekker genieten. Wij genieten mee met jullie verhalen, dus snel weer schrijven hoor.
    Groetjes....

• 14 Maart 2010 - 12:56

Paps En Mams En E,R:

Hoi, lieve, meiden jullie hebben de kop er dus van af.na zo'n eerste dag van alle pik en zeurderige mensen ontdaan, en de toch wel heel erg uitgeruste nacht moeten jullie toch weer die hete zon in om je te vermaken heel veel sterkte daarbij en veel zonnig genot. groetjes van oma B en van ons natuurlijk......

• 14 Maart 2010 - 13:17

Fam. Cool:

Hahaha! Wat een mooi verhaal! Wij vroegen ons af.. hoe kom je van jus naar Jameson??? En wat jammer dat de ober niet zo lekker was! Hehehe..

Veel plezier en graag tot de volgende blog!

Lieve gr. Edwin, Jacqueline en Lily

• 14 Maart 2010 - 15:04

Marian:

Hee meiden!
    Al goed op avontuur zie ik! Hier is het grijs en regenachtig, dus jullie hebben niks te klagen...

• 14 Maart 2010 - 15:45

Johan:

G'day Mate's,

Hebben jullie de "border security" omgekocht? Alle malheid bij elkaar, een goed begin is het halve werk, ik hoop voor jullie op nog zovele bijzondere momenten want dat zijn de leukste dingen, die je het langste bij blijven!? Nog veel plezier in Melbourne en alvast een goede trip gewenst!

Groetjes, Johan
    (en dit keer weer uit Holland)

• 14 Maart 2010 - 16:04

Herbertien:

nou, klinkt helemaal niet herkenbaar!! blaren bij jennie? nog nooit van gehoord;). maar leande aan de drank??? dat had ik willen zien... misschien had jet op moeten drinken, had je vast lekker geslapen;)
    geniet nog van je jetlag (en ook nog een beetje van de reis;))

• 15 Maart 2010 - 17:18

Bertha:

hoi dames, hoe is met jullie? alweer bijgekomen van de jetlag en de blaren en is leande ook weer bijgekomen of heeft
    ze nog last van een kater.
    zo zie je maar weer eens dat ik jullie ook wat van me laat horen wie had gedacht .maar ja ik kan niet elke dag even kijken maar een paar daagjes later kan het ook nog wel. vinden jullie het niet knap van mij heb alles zelf gedaan het laatste laat ik een ander maar doen. ik kan niet alles in een keer.
    dames ik wens jullie nog veel plezier toe en geniet ervan groetjes van mij

• 16 Maart 2010 - 17:50

Antoinette:

Hallo, leuk om jullie zo te volgen, geniet ervan, groetjes Antoinette

• 16 Maart 2010 - 18:56

De Strijsjes:

Hoi het weer is vast beter dan hier of eerder zoals het hier was want de 15 graden komen er aan en s`morgens 13 en s`middags 15 is toch ook al gauw 28 graden klinkt niet erg jaloers he of toch wel.
    Groetjes van de strijsjes en dikke kus voor alle drie van Naomi

• 17 Maart 2010 - 08:10

Judith:

Dat wordt nog wat met de terugreis ;-), maar dat duurt gelukkig nog heeeeel lang.

Komen er bij het volgende verhaal ook pictures :-)

Heel veel plezier!

Doei doei

• 18 Maart 2010 - 20:39

Lizette:

Hoi Leande en reisgenoten

Ik hoorde dat jullie wat willen bijhouden.
    Erg leuk om dan wat van jullie te lezen.
    Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Lizette

• 18 Maart 2010 - 21:32

Anton En Drea:

hai meiden heel verweg van hier harstikke mooi zoon reisverslag ik doe er graag aan mee aller eerst geniet er van ik zie uit naar de foto s van daag hier 15 graden dat is maar niks bij jullie he ik wens je nog heel veel reis plezier en lekker niksen alleen genieten dit is onze wens baaaaai anton en drea

• 18 Maart 2010 - 22:05

Gerrie En Elzeline:

Hey Leande!

Tja... wie had dat gedacht... een reactie van je tante en dan ook nog in combinatie met je nichtje ;-)...
    Ik (Els) mag je tante weer ergens mee helpen, maar je hoort later wel weer waarmee... gissen mag natuurlijk wel ;-)
    We kunnen weer opgelucht ademhalen omdat oma weer 'thuis' op het Feitenhof is en je tante is in een soort van denk ik melige bui... Want eigenlijk hebben we geen idee wat we aan je moeten vertellen/melden. Behalve dan dat je tante haar afspraken netjes nakomt (ze overdrijft zelfs door deze week niet 1 keer, maar zelfs al 2 keer bij je moeder te hebben gegeten (is natuurlijk ook wel lekker makkelijk, gewoon aanschuiven ;-)) en wij jou natuurlijk nog een superreis toewensen! En Jennie en Wendy natuurlijk ook!

Lfs uit Nederland
    Gerrie en Elzeline