Oz...here we come!!!!!!!! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Oz...here we come!!!!!!!! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Oz...here we come!!!!!!!!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

07 Maart 2010 | Nederland, Lelystad

Lieve mensen,

Weer eens een berichtje op de weblog. Deze keer namens Jennie, Leande en Wendy die het avontuur gaan opzoeken aan de andere kant van de wereld. Over 5 dagen laten we de boel de boel, laten we de familie, vrienden en collega's achter in de Nederlandse winter en vertrekken we naar Australie, voor 6 weken!

We hebben dus nog maar een paar dagen om alles te regelen en in de tas te proppen. Aangezien er maar 20 kg mee mag en we toch 3 meiden zijn wordt er wel even goed gekeken welke van de 25 paar bikini's er niet meegaan. :) Maar even zonder dollen: we hebben geen 25 bikini's hoor, het zijn er maar 19 :) Maar de tas pakken is toch wel het minst leuke van de voorbereiding. Vooral als we moeten pakken voor 6 weken. Dat wordt dus wassen! (kunnen de moeders nog mee op vakantie?)

Het plan is om te beginnen in Melbourne, daar een paar dagen bijkomen en dan vanaf Melbourne op een tour te stappen met een internationaal gezelschap richting Darwin. Hierbij stoppen we dus ook o.a. in Adelaide, Alice Springs (waar die grote rode rots in het midden ligt, genaamd Uluru) en dan als laatste stop van die tour naar Darwin. Vanaf Darwin hebben we een klein campertje gehuurd en gaan we zelf maar even de kangaroo's omver rijden. Dus als er mensen intresse hebben in een kangaroo voor leuk als huisdier of voor in de achtertuin stuur maar even een mailtje. (weet in Heerde wel een plekje waar een kangaroo past) :) We rijden door de Northern Territories naar West Australia met als eindpunt Perth. Hierlangs komen we natuurlijk langs afgelegen stranden, dolfijnen, palmbomen en wat cocktailtjes...goh, wat vervelend allemaal. En vanaf Perth vliegen we naar Hong Kong om daar nog 4 dagen ons zuurverdiende geld uit te geven.

We zullen proberen om regelmatig berichten achter te laten die niet zo summier zijn m.a.w. we gaan in geuren en kleuren alles uit de doeken doen over de reis, incl. blunders die we vast wel een paar keer gaan maken.

Groetjes Jennie, Leande en Wendy

• 08 Maart 2010 - 14:00

Ingrid Koopman:

Hoi Leande, Jennie en Wendy.

Ik ben een collega van Leande en heb via haar de naam van jullie site gekregen.
    Ik weet hoe leuk het is om jullie belevenissen te gaan volgen via deze site. Mijn zus doet het namelijk ook altijd als ze een lange reis maakt.
    Ik hoop dan ook dat jullie gelegenheid krijgen om ons op de hoogte te houden via deze site.
    Nou veel succes met het inpakken, ik weet het is elke keer weer een strijd om op die twintig kilo te komen haha.

Heel veel plezier.

Groetjes Ingrid Koopman

• 08 Maart 2010 - 14:04

Johan Fidder:

Nou deerns,

Ik zol zegg´n neem mar un leuke aboriginal mit noar huus in ploats van un kangaroo, he´j veul meer an....
    Veul plesier en geniet d´r van...

Leande, tot over 6 week´n

• 08 Maart 2010 - 20:40

Johan:

Hoi Wendy en de andere,

Ik wil jullie even een hele fijne trip wensen naar "Down Under". Ik zou er weer bijna jaloers op worden, zij het niet dat ik er vorig jaar nog een paar weken heb mogen genieten van het prachtige land. Een groot deel van wat jullie gaan zien en doen hen ik in het verleden al eens gedaan en vorig jaar ben ik zelf in de conterijen van Perth en omgeving geweest het overgrote deel in zuidelijke richting, richting Margeret River en o.a. Bunburry, waar ik van de dolfijenen heb genoten en ook mee heb mogen zwemmen, maar ook noordwaarst richting de Pinackels, een bizar zandsteen landschap, Een bezoek aan Rotsnesst Island voor de kust van Perth, met de ferry en daarna met de fiets het eiland over is apart, is de moeite waard.En een bezoek aan Freemantle mag ook niet ontbreken waar nog een groot deel van de geschiedenis van de VOC te vinden is. Maar goed volgens mij hebben jullie al best het een en ander voorbereid en is vast alles overbodig wat ik jullie mail. Ik zal er deze week niet zijn op Schiphol om jouw/jullie persoonlijk een goede reis te wensen aangezien ik zelf ik zelf in Frankrijk zit, ik ben namelijk een weekje op wintersport en kom pas komend zondag weer retour! Ik wens jouw/jullie een prachtige reis toe in Aussie en kijk nu al uit naar de meest prachtige reisverslagen!?

Groetjes uit Les Menuires, Frankrijk. Johan.

• 09 Maart 2010 - 20:19

Rianne Luijendijk:

Hoi meiden,

Ik wens jullie een hele goede reis! En ik ga jullie zeker via deze site volgen, lijkt me geweldig.

Leande, tot na je vakantie!

• 10 Maart 2010 - 08:39

Alie:

Dag meiden!

Stiekum ben ik zo jaloers..!!! Ik zou graag mijn tas naast die van jullie neerzetten en meegaan.
    Geweldig dat we jullie kunnen volgen via deze site en ook ik kijk uit naar jullie verslagen.

Goede reis en tot over een week of 6 ! DOEIIIII

Groetjes, Alie

• 10 Maart 2010 - 15:10

Ingeborg:

Hoi,

Ik wens jullie heel veel plezier. Het klinkt allemaal echt geweldig!
    Ik zal jullie volgen via deze site.

Groetjes,
    Ingeborg (nicht van Wendy)

• 10 Maart 2010 - 19:35

Lia:

Succes met alle voorbereidingen. En mochten jullie nog een gaatje over hebben in de koffer, dan wil ik ook wel mee...

Heel veel plezier!

Groetjes, Lia

• 10 Maart 2010 - 20:23

J / T Rens:

nou meiden wij wensen je toe een onwijs mooie en spannende maar vooral een onvergetelijke vakantietoe .Pas goed op voor elkaar maar ook op elkaar.Laat iedere keer wat van jullie horen groetjes en heel veel plezier toegewenst.

• 10 Maart 2010 - 20:59

Gré + Kwakkeltjes:

Heee Jennie + vriendinnen!

Ik heb jullie site opgeslagen bij de favorieten dus ga jullie zeker in de gaten houden!

Heel veel plezier en geniet ervan!

groetjes Gré

• 10 Maart 2010 - 21:07

Familie Cool:

LEUUUUK! Wij gaan jullie volgen hoor en zijn erg benieuwd naar jullie belevenissen, cocktails en blunders! Laat maar komen die blogs!

Voor nu alvast een heel goede reis gewenst en groeten uit het (achter de wolken verstopte) zonovergoten Assendelft..

Edwin, Jacqueline & Lily

• 12 Maart 2010 - 11:41

Monique Toes:

Hey die meiden, knap van jullie hoor.En nu genieten, hoor.Go with the flow!!!

Groetjes Monique, ik ga jullie volgen.