The US of A deel II - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu The US of A deel II - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

The US of A deel II

Blijf op de hoogte en volg Wendy

10 Juli 2014 | Nederland, Lelystad

En we gaan weer door. Na Moab zijn we doorgegaan naar Tropic. Een echt booming stadje in Utah. Nou ja booming....twee hotels, wat restaurants en niet eens verkeerslichten. Weet niet eens hoeveel mensen er wonen maar kan nooit veel zijn. Maar Tropic ligt wel vlakbij Bryce Canyon NP. Bryce Canyon is niet overdreven groot maar wel zeer spectaculair. In Bryce Canyon komen allerlei soort van zuilen de grond uit. En de kleuren zijn helemaal apart. Dieprood, oranje tot terrakleur. Je ziet van alles. Ook met zonsondergang is het mooi. De kleuren veranderen er per minuut. Toch wel een van de mooiere parken die ik gezien heb. Na Bryce Canyon toch weer even naar een stad. Las Vegas!! Maar eerst door Zion NP kachelen. Zion is nog kleiner dan Bryce Canyon maar ook erg mooi. En toen was het dan toch zover. Weer aangekomen in de grote stad en dat merkten we gelijk. Veel verkeer op de snelweg en veel herrie. Maar alles kan en mag in Sin City. We zaten in een motel 6 dus niet in een luidruchtig casino. Maar de auto voor de deur, een zwembad om de hoek en temperaturen van dik boven de 40 en we kunnen onze lol op. We hebben een dagje rondgelopen over "the Strip", een beetje in casino's rondgekeken en 's avonds gegokt in Fremont Street. Het oude gedeelte van Las Vegas. Hoewel Las Vegas wel wat heeft waren we blij dat we weer weg mochten uit Las Vegas.

We hadden besloten om van Las Vegas via Death Valley NP naar Sequoia NP te rijden. De avond voordat we weggingen was er wel een weerwaarschuwing voor Death Valley. Een soort van weeralarm van het KNMI. Denk dat we dan op code rood zaten. De temperatuur kon oplopen tot 49 graden. Lekker warm en lang leve de airco. We hebben het er op gegokt en zijn door Death Valley gereden. Toch heeft dat wel wat. Zingende hitte maar toch is het daar zo apart. Je kan daar het laagste punt van de Verenigde Staten zien. 85 meter onder zeeniveau. Het is een deel van een oude binnenlandse zee wat al jaren (miljoenen) geleden is opgedroogd. Maar na Death Valley hadden we nog 5 uur autorijden op het programma staan om naar Three Rivers te komen. Een dorp vlakbij Sequoia NP waar we de volgende dag zouden doorbrengen. Dus na een flinke trip met veel kilometers maken waren we tegen 7 uur in Three Rivers. Een dorp met veel insecten en lekker warm. Dus in de badkamer en slaapkamer konden we op insectenjacht. De volgende mogen alles weer in de auto gegooid en naar Sequoia gereden. Sequoia is beroemd vanwege de dikste bomen ter wereld. De General Sherman Tree is de dikste met een diameter van 7,7 meter. Dus tel maar uit met hoeveel personen je er om heen kan gaan staan.

En van het ene grote park zo door naar het andere grote park. Yosemite NP. Helaas waren er niet zoveel watervallen. Natuurlijk door de zomer maar ook omdat heel Californie al tijden last heeft van droogte. Tijden geen regen gehad en in de winter ook niet erg veel sneeuw. Maar het uitzicht vanaf Glacier Point en Tunnel View waren echt prachtig. Nu was Yosemite ook het laatste natuurpark op de lijst. Na Yosemite gingen we weer naar de stad, San Francisco. We gingen dus rijden op 4 juli. De nationale feestdag. We hebben er niet veel van gemerkt want onderweg kwamen we het werkverkeer gewoon tegen. De winkels waren open en net al de restaurants. Bij het binnenrijden van San Francisco over de Bay Bridge zagen we de mist al hangen. Deze komt regelmatig over de stad aanzetten vanaf de oeaan en dan is de hele stad bedekt. Dus ook op 4 juli. De dag van het grote vuurwerk. Deze hebben we trouwens maar overgeslagen. Op zaterdag hadden we het plan om naar Point Reyes te gaan. Ligt boven San Francisco en aan de andere kant van de Golden Gate Bridge. Deze was nu dus eigenlijk ook niet te zien door de mist en het was nog verrekte koud ook in de morgen. Maar we zijn wel bij Point Reyes gekomen, hebben genoten van het uitzicht en zijn richting de Muir Woods gereden. Het was hier echter zo druk dat we 5 kilometer verderop konden parkeren en dan dat stuk naar de bossen konden lopen. Dat hebben we dus niet gedaan. Dus naar Sausalito gereden waar je een mooi uitizht hebt over San Francisco. Echter hing de mist nog steeds over de stad dus we konden niet veel zien (alweer niet).

Op zondag toch nog even een lang stuk rijden met de auto: naar Lake Tahoe! Ligt bovenin Californie en is een alpinemeer van oorsprong. Wij waren echter niet de enige mensen met dat idee dus het was daar gigantisch druk. Op de heenweg hebben we 3 en een half uur gereden naar het meer. Op de terugweg het dubbele. We hebben tijden in de file gestaan in de brandende zon. Maar het was het wel waard. Lake Tahoe is echt een mooi meer en de uitzichten zijn ook zeer mooi. Maandag was onze laatste hele dag in SF. Dus nog even de laatste dollars opmaken. De mist was er nog steeds dus de brug nog steeds niet gezien. De zeeleeuwen lagen ook niet bij pier 39 maar toch nog veel gezien van de stad.

Op dinsdag was het dan toch tijd om weer te vertrekken. De vlucht was om 2 uur in de middag. De piloot heeft ons de voetbaluitslag verteld van Brazilie - Duitsland dus we gingen in supergoede stemming weg!! We hebben liters ijsthee, limonade en water gedronken. Teveel aardappel in alle vormen gegeten en veel burgers gehad. Pannenkoeken zo groot als wieldoppen gehad en liters benzine verbruikt. Maar we hebben lol gehad en daar ging het om. Veel natuur gezien en daar ging het ook om.

Voor nu was dit het wel. Ik zal jullie niet langer vervelen met meer verhalen. Als jullie de foto's willen zien mogen jullie altijd langskomen! (de minst mooie staan op facebook, de mooiste komen in mijn album)

Groetjes Leande en Wendy

• 11 Juli 2014 - 11:05

Gerlinda:

Leuk om te lezen!!!:))

• 11 Juli 2014 - 14:35

Emiel En Gonneke:

Wij vinden het heel leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een geweldige route hebben jullie gedaan en zoveel ook zo herkenbaar. Geweldig. Palm Springs staat bij ons nog hoog op de wensenlijst om naar terug te gaan. Dan willen we ook naar Sedona gaan en onze kennissen in LA bezoeken. Veel plezier met uitzoeken van de foto's (dan beleef je alles toch weer opnieuw, zo leuk)!