California..here we are!!!!!!! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Wendy Peters - WaarBenJij.nu California..here we are!!!!!!! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

California..here we are!!!!!!!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 Maart 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Hello people,

Even een bericht vanuit San Diego. We zijn dus veilig aangekomen maar zal even vanaf het begin beginnen. Na een vlucht van 10 uur (over Schotland, IJsland, Groenland, Canada en een deel van de VS, ligt aan de parabool van de aarde he) zijn we toch geland in Los Angeles. De stad van Hollywood, Beverly Hills en onmogelijke rijcondities! Vanaf het vliegveld hebben we de auto opgehaald en nu hebben we best een mooie auto hoor. Een spik-splinternieuwe VW Jetta (toffe auto joh) met maar 200 miles op de teller. Als we in Amerika gaan rijden dan doen we het goed he :). De auto moesten we bij Avis ophalen en daarna moesten we toch maar het motel gaan zoeken waar we twee nachten zouden overnachten. Deze was dus met recht 5 meter tegenover de verhuurmaatchappij. Nu was het motel wel een goed motel, het was alleen een beetje lawaaiierig met de vliegtuigen. Je moet je even voorstellen dat je met je bed op de Kaagbaan op Schiphol gaat staan en dan probeert om te slapen :) Zo een idee. Nu moet ik wel zeggen dat je na twee vliegtuigen het eigenlijk niet meer hoort dus we hebben gewoon goed geslapen hoor.

We zijn op de eerste avond in LA maar even naar Santa Monica gereden. (ahum, Johan heeft naar Santa Monica gereden) Na een paar minuten in het verkeer in LA weet je wel zeker dat de mensen hier zelfmoordneigingen hebben of heel erg veel lef. Wat een drukke stad. We hebben verder ook niet veel gedaan op de eerste dag hoor. Maar op de tweede dag in LA zijn we naar de Universal Studios gereden in Universal City. Ligt net boven LA en is een van de grootste studio's in LA. Briljant gewoon. Na een fikse entreeprijs konden we eindelijk naar binnen en we hebben maar even gebruik gemaakt van alle attracties die je maar kon bedenken. Van een house of horror (waar acteurs je de stuipen op het lijf jagen), een 4d film van Shrek (super, meetrillende stoelen), Simpson the Ride (een van de beste attracties naar mijn weten, een virtuele achtbaan) naar Jurassic Park (een waterattractie waarbij je op het einde van de rit gewoon even 25 meter naar beneden stort en dus echt zeiknat wordt, Johan kreeg dus de volle laag) en naar the Mummy achtbaan (niet over de kop maar vooruit, achteruit, heel hard en hoog en ga maar door. Deze was ook zo leuk!!!)

Op de terugweg door Hollywood gesjeesd op toch dat beroemde Hollywood bord te vinden. We hebben hem gevonden, op een paar kilometer afstand dan. Maar we hebben ook zeker de Walk of Fame gezien :) (check, check, dubbel check) Nu moet er natuurlijk ook gegeten worden en dit is in Hollywood lekker aan de prijs. Tja, de rich and famous he :)
Maar nu was het plan om vandaag (zaterdag) toch maar even dat bord even te zien van dichtbij. En gelukt!!!! Kunnen we weer afvinken van de lijst. Via een bochtige weg naar boven (jaja, Wendy heeft ook in LA gereden :) ) hebben we mooie foto's kunnen maken van het bord. Nu was ook het plan om naar Rodeo Drive te gaan. Dus via Hollywood terug gereden naar Beverly Hills. Maar we hebben gezocht en gezocht maar geen Rodeo Drive gevonden. En we hebben nog wel navigatie in de auto, niet voor Rodeo Drive dus. :) Dus we hebben de auto maar even bij het Beverly Hills Centre gezet en zijn even wat gaan eten. Nu weet iedereen dat Amerika van groot houdt maar om elk glas drinken bijgevuld te krijgen en je door moet drinken en de porties van het eten zijn ook al niet gering...dus aan het einde van je maaltijd heb je een hele koe op met daarbij anderhalf liter drinken.

Maar Johan is helemaal blij hoor...Starbucks!!!!!!!!!
Met veel moeite zijn we toch LA uitgekomen om te vertrekken naar San Diego. Ik heb Johan maar weer laten rijden (hij vond het geen probleem dus ik zat er lekker naast) maar na de grote drukte mocht ik toch even aan de gang. Dus we zijn in San Diego!!!!! Stukje zuidelijker van LA maar wel leuk. We zijn al even met de auto door het oude centrum heen gereden. Erg leuk. Veel compacter dan LA en wat rustiger. Maar we zijn naar Ocean Beach gereden, een voorstad van San Diego waar we nu twee nachten in het hotel verblijven. Net even over de pier gelopen, de zon onder zien gaan en even pasta gegeten in een tent met een hele luide bedrijfsleider. Dus ik zit nu even jullie op de hoogte te houden en Johan zit al even op de kamer.

Het plan voor morgen is om naar de San Diego Zoo te gaan. Een van de grootste ter wereld! (even wat familieleden opzoeken :) ) Voor nu gaat alles hier goed hoor.We vermaken ons zeker en Amerika is toch wel een heel leuk land om op vakantie te gaan!

Voor nu houd ik het voor gezien. Bijna kinder bedtijd he. :) Veel groetjes vanuit San Diego!!!!

Johan en Wendy

p.s. foto's komen later wel!

• 27 Maart 2011 - 07:47

Anja:

Ha Johan en Wendy,

dit klinkt weer lekker ontspannen.
    Geniet van de vakantie!!
    groetjes, Anja en aanhang

• 27 Maart 2011 - 09:22

Tilly:

Hoi Wendy en Johan,

Zo kort onderweg en dan al zoveel beleefd, dat belooft wat voor de komende periode, ik kijk uit naar je volgende verslag, groetjes mama

• 27 Maart 2011 - 09:50

Jennie:

Hey Wendy en Johan,

leuk om zo jullie eerste belevenissen te lezen. In korte tijd al heel wat gezien en gedaan......dat beloofd nog wat.
    Have fun!

Groetjes Jennie

• 27 Maart 2011 - 13:18

Mama Van Keulen:

Wat een verhaal ik ben blij dat ik niet achter het stuur zit Wat een belevenissen in zo/n korte tijd nog veel plezier

• 28 Maart 2011 - 06:17

Gonneke En Emiel:

Oh wouw San Diego is zo leuk! En de zoo helemaal - panda's! Net als van die leuke als die we in China hebben gezien Wen :-)
    Vergeet Old Town San Siego niet, is ook erg leuk en de haven met de kermis is ook erg gezellig voor een bakkie o.i.d!