Hong Kong - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 September 2009 | Nederland, Lelystad

Ja mensen, jullie lezen het goed. Er komt weer eens een verhaaltje op mijn reisweblog. Hoef het natuurlijk niet alleen te gebruiken voor mijn grotere reizen. Deze minireis mag ook wel een naampje hebben.

Zoals jullie aan de titel kunnen zien ben ik in Hong Kong geweest. Ben vandaag 5 september weer teruggekomen. maar natuurlijk, zoals jullie gewend zijn, even bij het begin beginnen. Ik heb op mijn Australie reis Sophia, Suki en Jim leren kennen. En nu na bijna twee jaar na de eerste ontmoeting was het wel tijd om ze even te gaan ontmoeten (lijk wel gek om voor een week naar de andere kant van de wereld te vliegen!). Maar goed, zo gezegd zo gedaan. Ticket gekocht, natuurlijk de goedkoopste (blijf Nederlander he). Via Bangkok en Taipei naar Hong Kong....even een reminder voor de volgende keer: direct is misschien duurder maar vast een stuk relaxter :)
Dus op zondag de 30e kwam ik toch eindelijk aan op Hong Kong International Airport en na alle bezigheden als douane en bagage stond Sophia mij toch wel op te wachten. Wat waren wij beiden toch wel heel erg blij om elkaar weer te zien. Bij het lopen naar de uitgang van het vliegveld kwam toch mijn eerste verrassing: het was heerlijk rond de 33 graden en de luchtvochtigheid aardig aan de hoge kant. Lang leve de airco!

Vanaf de luchthaven is het een uur met de bus naar Kowloon, het deel in Hong Kong waar ik verblijf voor deze week. (Geografielesje: Hong Kong bestaat uit drie delen: Kowloon, New Territories en Hong Kong Island) Dus na de incheck in mijn hostel, een klein kamertje maar met airco, fan, eigen badkamer en tv, had Sophia een klein?! etentje geregeld bij de Indiase tent in het gebouw. Tja, ben in Hong Kong dus ga natuurlijk geen Chinees eten! Bij het etentje waren ook Jim en Suki en nog 6 van haar goede vrienden. Met zijn 10en lekker gegeten, gelachen en bijgepraat. Was wel erg leuk. Na het eten nog een stukje gaan wandelen over de Avenue of Stars. Hier heb je een super uitzicht over de skyline van Hong Kong en er staat zelfs een bronzen standbeeld van Bruce Lee.

Na een kort nachtje (jetlag he) te hebben geslapen ben ik met Sophia naar Lantau gegaan. Hier heb je de grootste bronzen Buddha staan van Azie (info: dank je Johan), hij is dus 60 meter groot en helemaal van brons. Nu staat hij dus mooi op een voetstuk: een berg die je kan bereiken via 220 traptreden, euhm erg leuk als het al boven de 30 graden is en de luchtvochtigheid erg hoog is. Maar heb het gered naar boven, was wel zeiknat en warm. Vanaf het Buddhabeeld met de bus naar Tai O gegaan, een visserdorp wat op houten palen gebouwd is. Nu hebben ze hier ook een specialiteit. Daar komrt het he: een heerlijke gedroogde vis die een tijd in de zon heeft gelegen (sarcasme). Het stonk er dus goed. Vis is lekker maar dan wel nog vers en niet gedroogd in een zijstraatje. Na Tai O nog met de bus naar Mui Wo gereden omdat daar de ferry naar de andere kant ging.
En wat hebben we s'avonds gegeten: weer geen Chinees maar gewoon pizza. In Hong Kong hebben ze elke avond een lichtshow. Deze wordt gemaakt door de gebouwen van de skyline. Dan wordt er op muziek synchroon lampjes aan en uit gezet. Zeer indrukwekkend en dit hebben wij maar even bekeken. Nu was het kleine minpuntje dat het toch begon te regenen (de enige regen van de week), wij maar schuilen onder de paraplu.

Op dinsdag was het de tijd voor Suki om mij Hong Kong te laten zien. Sophia moest werken dus ben met Suki gaan winkelen in Mong Kok, een wijk waar je de goedkopere dingen kan kopen. De souveniertjes en mijn nieuwe schoenen komen daar dus ook vandaan. Afdingen is een vak maar erg de moeite waard. Daarna nog maar even afkoelen in een groot winkelcentrum. Alles met airco he. Het was dus een winkelcentrum van een formaat die wij hier niet kennen. Zeker 10 verdiepingen hoog en met van alles te koop. De merkkleding die wij kennen tot de lokale merken. S'avonds was het toch een keer tijd om eens een lokaal gerecht te gaan eten: Chinees. In de Temple street, een straat met veel souvenierkraampjes hebben we met zijn 4en een hotpot gegeten. Rijst met vlees en groente. Simpel maar lekker. (en je kan daar echt niet bami met babi pangang bestellen, dat kennen ze niet).

Ik ben voor de verandering woensdag zelf maar even op pad gegaan. Na eens lekker te hebben uitgeslapen naar de Mac gegaan voor ontbijt/lunch. Weetje: Hong Kong begint pas met de winkels enzo rond 11 uur. De werkende mensen beginnen wel rond 9 uur maar de kraampjes, musea, winkels buiten de winkelcentra beginnen later. Dus heb een tijd rondgelopen in het Space museum. Een museum wat alles te maken heeft met: je raadt het al, de ruimte en ruimtevaart. Daarna nog rondgelopen bij de haven waar ik weer langs de prachtige skyline ben gekomen. ben s'avonds met Suki en Sophia bij de Japanner uit eten geweest. Sushi en allemaal andere lekkere gerechten gegeten. Aangezien het donderdag de verjaardag van Suki was zijn we met zijn 5en (Jim, Suki, Sophia, Suki's moeder en ik) naar Ocean Park geweest. Een pretpark/waterwereld/dierentuin. Weer verschrikkelijk warm natuurlijk maar we hebben ons uitgeleefd. Een achtbaantje hier, pandaatje daar en als laatste nog maar even in een wild water baan om even af te koelen. We kwamen er idd helemaal zeiknat uit en dat was niet van de warmte... :)Na een gezamelijk dineetje (in een locale tent)was het tijd om weer afscheid te nemen van Suki en Jim. Ik zou ze op vrijdag niet meer zien.

Dus op de laatste dag heeft Sophia me meegenomen naar een restaurant waar ze een traditioneel Chinees ontbijt serveren. Dat valt best zwaar. Dumplings, rijst en soort rijstepap in de morgen. Daarna nog naar Times Square (nee, niet in New York, dat zou ietsje te ver zijn) maar op Hong Kong Island. Vanaf hier kan je een rit maken met een echte dubbeldekstram. Super, heeft dan geen airconditioning maar zeker de moeite waard! Net na de middag werd het wel tijd om naar het vliegveld te gaan om weer te vertrekken. Dus de spullen in het hostel opgehaald en met de bus weer terug naar het vliegveld. Hier hebben we nog samen gegeten en toen was het tijd om weer afscheid te nemen. Gelukkig is het maar voor kort omdat ik haar volgend jaar april weer zie.

Dus ik kon weer vliegen van Hong Kong naar Taipei, van Taipei naar Bangkok en van Bangkok naar Amsterdam. Een dagje vol turbulente vluchten en zonder slaap. Voor deze keer dus een klein reisverhaaltje!

Groetjes Wendy

  • 05 September 2009 - 16:36

    Marian:

    Leuk hoor, moet ik toch ook maar eens heen...

  • 06 September 2009 - 08:11

    Johan:

    Hoi Wendy,

    Ik zie dat je toch nog even een verhaaltje in elkaar heb weten te zetten, ik hoop dat je inmiddels weer over je jetlag heen bent!? Leuk die paar foto's weer even een leuk punt van herkenning voor mij is het alweer even geleden dat ik daar was!? Geniet nog even van je vrije dagen en veel succes met je nieuwe "job"! Spreken elkaar gauw weer, groetjes van een turbulente luchthaven!

    Johan

  • 07 September 2009 - 06:16

    Inge Van Der Zwaan:

    Hey Wendy, wat een leuk verslag! Ook mooie foto's. Heel veel succes met je nieuwe baan, spreek je vanavond. Groetjes van Inge

  • 21 September 2009 - 12:07

    Esther:

    Hey Wendy leuk zo te lezen waar je uithangt haha zie wel bekende dingen (ben ik ook geweest) nog veel plezier en wie weet tot ziens gr esther

  • 24 September 2009 - 16:12

    Naima Aharouch:

    Hi Hi Wendy,

    Hoe gaat het met je, ik hoop dat alles goed gaat. Hoe bevalt je nieuwe baan? ik hoor het wel.
    Groetjes van Naima Aharouch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lelystad

Hong Kong 2009

Recente Reisverslagen:

05 September 2009

Hong Kong
Wendy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 82849

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2023 - 10 Oktober 2023

Frankrijk 2023

28 Augustus 2023 - 01 September 2023

België 2023

22 Juni 2023 - 08 Juli 2023

Deep South 2023

31 Maart 2023 - 04 April 2023

Praag

27 September 2022 - 04 Oktober 2022

Stedentrip Wenen

21 Juni 2022 - 04 Juli 2022

Engeland 2022

24 Juli 2021 - 30 Juli 2021

Zwitserland

22 Juni 2019 - 09 Juli 2019

USA 2019

22 Juni 2018 - 06 Juli 2018

Amerika 2018

26 Augustus 2017 - 02 September 2017

Zuid-Engeland 2017

26 Juni 2017 - 07 Juli 2017

IJsland 2017

17 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Amerika 2016

18 April 2016 - 22 April 2016

Sevilla

26 Augustus 2015 - 02 September 2015

Spanje -Andalusië

19 Juni 2015 - 08 Juli 2015

Canada 2015

20 Juni 2014 - 09 Juli 2014

USA 2014

22 Oktober 2013 - 06 November 2013

Patagonie

23 Mei 2013 - 01 Juni 2013

Italie 2013

19 September 2012 - 12 Oktober 2012

Japan 2012

24 Maart 2011 - 11 April 2011

Verenigde Staten 2011

12 Maart 2010 - 24 April 2010

Australia 2010

29 Augustus 2009 - 05 September 2009

Hong Kong 2009

16 September 2007 - 16 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: