USA deel II - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wendy Peters - WaarBenJij.nu USA deel II - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

USA deel II

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

30 Maart 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Hallo leute,

Hier zijn we weer. Amerika is het land met alle mogelijkheden maar een degelijk internetcafe vinden is hier nogal een probleem. Maar we zitten er weer.
We zijn gisteravond aangekomen in Tusayan, een klein dorp net voor de Grand Canyon. Hier gaan we vandaag dus maar even rondkijken he. (we zijn er nu toch) Maar volgens mij was ik gebleven bij San Diego. We hebben twee overnachtigingen gehad in Ocean Beach, een soort van buitenwijk van San Diego. En weer vlakbij het vliegveld. Hoe krijgen we het voor elkaar. Maar we zaten wel lekker aan het strand. Heerlijk.

Op zondag zijn we naar de dierentuin van San Diego geweest. De grootste van de wereld. En we waren niet de enigen met hetzelfde idee. Zondag he....iedereen natuurlijk weekend en het was mooi weer. Maar de dierentuin is wel heel mooi hoor. Veel verschillende dieren en je kan er zelfs met een bus door het park toeren. Maar het grootste toppunt van Amerikanisme (zal dit ooit een woord worden?) is dat je ipv lopend door het park gaat gewoon even de roltrap pakt. Een beetje het idee van de roltrappen die ze op Schiphol ook hebben. Gewoon stil blijven staan en dan ga je vanzelf vooruit. Over luiigheid gesproken. :) Maar na verloop van tijd zijn we toch nog maar even naar de oude stad geweest. Heel klein opgezet en heel mooi. Lekker aan de haven. Voordeel van een eigen auto hier hebben is dat je ook heel snel ergens anders heen kan rijden. We zijn 's avonds nog naar het eiland Coronado geweest. Dit ligrt net voor de kust van San Diego en hier heb je dus prachtige uitzichten over de skyline van San Diego. Maar aan alle leuke dingen komt een eind (aan alle niet leuke trouwens ook maar dat hebben we nog niet meegemaakt) dus we moesten toch weer terug naar het hotel.
Nu was het plan van ons om naar MExico te gaan om een stempel te scoren voor in het paspoort. Dus we zijn met goede moed vertrokken naar het tramstation omk daar met een klein treintje naar San Ysidro te gaan. Dit ligt net voor de grens van Mexico. Hier kan je dus de grens oversteken naar Tijuana. Arriba!!!

Je loopt hier dus met recht via een voetgangersbrug Mexico in. Geen stempel, geen controle. Makkelijk zeg. Maar ons doel was dus niet bereikt. Tijuana is een beetje een toeristenval. Veel kraampjes en gasten die je van alles proberen aan te smeren. Aangezien wij nog wel wat van de monumenten wilden zien toch even wat straatjes doorgestoken en het lawaai barstte los daar. Politieauto's ten overvloede op weg naar een punt in de stad. Dit zijn dus politieagenten met mooie grote geweren. En daar loop je dan tussen. Nu weten we allemaal wel van de drugsoorlog in Mexico, maar we weten niet of het daarmee te maken had. Zal vast wel. Maar we moesten wel weer de grens over. Met een wachttijd van meer dan een uur. Ga maar achter aansluiten he. We hebben maar het aanbod aangenomen om met een busje naar de grens gebracht te worden. Voor 5 dollar pp wordt je met een vipbusje naar de grens gebracht waar je alle mensen voorbij gaat en dan wat sneller bij de douane komt. Dus binnen een halfuur waren we de grens weer overgestoken. Zo zie je wel dat er dus dagelijks genoeg mensen naar de USA willen gaan voor een beter leven.

Het was ondertussen ook tijd om te vertrekken uit San Diego. Bestemming Palm Springs. PS ligt in de woestijn en is echt een hele leuke stad. Lekker warm, aardige mensen, genoeg plaatsen om te eten en een drive-tru Starbucks....pardon.....Lachen toch :) Aangezien we maar een nacht hebben in PS hebben we de eerste avond niet veel kunnen zien. Maar ons idee: de berg op gaan voor wat uitzichten. Na een warme nacht was het dan toch eindelijk dinsdag! En nu mag ik het heugelijke nieuws vertellen (nee, we zijn niet getrouwd :) ) maar ben op dinsdag 28 maart voor de tweede keer tante geworden. Collin van Eijs heet de nieuwe spruit en is op nederlandse tijd net voor 6 uur 's avonds geboren. Alles ging heel snel en het kindje is gezond. Dus mijn dag kon niet meer stuk natuurlijk!!!!

Met alle blijdschap in mijn hoofd zijn we naar de Palm Spring Airial Tramway gereden. (als de berg niet naar Johan en Wendy komt gaan Johan en Wendy wel zelf naar de berg) Hier kan je met een kabelbaan naar een hoogte van ongeveer 2700 meter. En het leuke hiervan is dat je hier hele mooie uitzichten hebt...in de sneeuw! We hebben dus in de woestijn echte sneeuw gezien. Beneden was het dus tegen de 30 graden en boven een graad of 10. Heerlijk!!!!!! (we hebben bewijs, er zijn foto's van genomen) Na een lekker afkoeling toch maar weer naar beneden. Ik kan je vertellen dat de kabelbaan best steil omhoog gaat en dus ook weer naar beneden. Gewoon goed vasthouden en genieten...tja.
Maar we hadden een lange rijdag voor de boeg dus even bij de toiletten de korte broek aan en rijden maar. De af te leggen afstand was ongeveer 440 miles (770 km) dus we hebben met recht de rest van de dag in de auto gezeten. We zijn rond kwart voor 1 gaan rijden en riond half 8 waren we dan toch vlakbij de Gand Canyon. Nu hebben we dus moiete gedaan om een korte broek aan te trekken en we hadden niet in d egaten dat de Grand Ganyon eens stuk koeler is dan Palm Springs. Dus bij aankomst van het al gedaald naar een respectabele temperatuur van 4 graden celcius. Brrrrrrrr... :)

Nu ik dit schrijf is het woensdagmorgen en we gaan zo naar de Grand Canyon. Even mooie plaatjes schieten he.....en de rest zien we later wel weer!

Veel groetjes uit het prachtige Amerika!

• 30 Maart 2011 - 19:10

Anja:

Hoi, 4 graden celsius in je korte broek: erg COOL!!
    Hou vol. Neem een Beerenburgertje!
    Groetjes, Anja

• 30 Maart 2011 - 20:09

Ineke:

Ik ben een groot fan van Johan als reisverslaggever maar jij kunt de concurrentie goed aan. Ik kijk dus uit naar je volgende bericht. Groetjes en veel plezier verder. Ineke (schoonzus Johan)

• 30 Maart 2011 - 20:59

Magda:

hoi,
    gezellig om zo,n uitgebreid verslag te lezen van jullie belevenissen, zo hoef ik zelf niet op reis om me toch wereldburger te voelen.
    zou wel een stunt geweest zijn, stiekem getrouwd!!!

groetjes en veel plezier, van magda.

• 31 Maart 2011 - 04:43

Melvin:

Ik zou er bijna jaloers van worden al die verhalen -) erg leuk geschreven allemaal trouwens !!! Groetjes en nog een hele fijne tijd in het mooie en verre Amerika, Melvin ( collega van Johan ).

• 31 Maart 2011 - 15:07

Leande:

Hoi hoi,

Ben nu al benieuwd naar de foto's!! Het klinkt allemaal supercool. Veel plezier in de Grand Canyon!!

groetjes Leande

Ps; gefeliciteerd met je neefje

• 01 April 2011 - 09:46

Gonneke En Emiel:

Hoi Wendy,
    Gefeliciteerd met het opnieuw worden van tante. Wel raar dat je dan zover weg zit of niet. Maar wat een leuke verhalen zeg! Palm springs is dus echt een bezoek waard, dat gaat op onze planning, hihihi. Veel plezier in de Canyon, wat dat is ook prachtig he!

• 03 April 2011 - 15:51

Gerda:

Hey tante Wendy! ;-)
    Leuk om je verslagen te lezen! Geniet ervan he!
    God bless
    Liefs Gerda