Home Sweet Home - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Wendy Peters - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

24 April 2010 | Nederland, Lelystad

Hallo mensen,

Jullie lezen het goed. We zijn weer thuis. Zonder gekke vertragingen in de vlucht vanaf Hong Kong dus daar hadden we weer mazzel mee. Het vorige bericht was voor ons doen aardig kort maar we waren ook aardig aan het balen. Om nog even kort samen te vatten van de problemen waar we tegen aan zaten te hikken: We hadden een vlucht op maandag de 19e naar Hong Kong. We zouden daar dan ook vanaf de 20e tot en met de 23e in de stad verblijven. Vanwege een raar aswolkje konden we wel vliegen naar Hong Kong maar konden we niet op de 23e doorvliegen naar Nederland vanwege de vele mensen die in Hong Kong ook nog stonden te wachten (en er staan nu nog aardig wat mensen daar die naar huis willen) Als wij kozen voor de optie om niet naar Hong Kong te vliegen en de maatschappij zou ook weer volgens normaal gaan vliegen dan konden wij gelijk inchecken op de vlucht van Perth naar Hong Kong en van Hong Kong naar Amsterdam....snappen jullie het nog. Het komt er op neer dat wij wel erg veel mazzel hebben gehad met het vliegprobleem en dat we vanmorgen om half 7, volgens schema, geland zijn. Maar jullie zijn vast benieuwd wat we de laatste dagen gedaan hebben :)

We mochten op maandag dus terug de stad in. We konden ook gelukkig bij hetzelfde hostel weer terugkomen. Vriendelijke mensen die wel bereid waren om ons gestrande reizigers te helpen. Nu hadden we dus in ieder geval dinsdag, woensdag en donderdag extra in Perth. Nu lijkt het voor de meeste mensen geen probleem om nog even vast te zitten in Australie maar wij vonden dat iets anders. Op maandag waren wij wel klaar om te gaan vliegen en om naar Hong Kong te gaan. Nu stonden onze gedachten bij een vlucht van donderdag die misschien niet door kon gaan. En daarmee onze kans om redelijk vroeg thuis te komen. Even ter info: als wij niet meekonden op de vlucht van gisteravond dan was de volgende vlucht voor ons op 9 mei. Dat is wel een ander verhaal.
Maar op dinsdag hebben we maar besloten om naar het aquarium van West Australie te gaan. Een redelijk groot aquarium aan de waterkant in Perth. Was toch wel heel mooi en we hebben nu dan toch wat grotere haaien en roggen gezien. Aangezien het aquarium niet dicht bij lag hebben we voor de rest niet meer gedaan op dinsdag. (op tijd naar bed he voor ons oude dames:)) Maar op woensdag hadden we geboekt voor Rottnest eiland. Dit eiland ligt voor de kust van Perth en is genoemd door Nederlanders. De westkust van Australie heeft toch wel een geschiedenis van Nederlanders. Heeft te maken met Willem de Vlamingh en een schip dat de Zuytdorp heet. Voor de mensen met intresse in oude scheepvaarders.....tis vast heel interessant :) Maar Rottnest eiland is eigenlijk een groot natuurreservaat. Geen auto's, alleen een hop-on-hop-off bus die rondjes rijd en veel mooie plekken om te zwemmen, snorkelen en rond te kijken.

Op donderdag hebben we eerst het nieuws bekeken in het hostel. En daar was het goede nieuws. Europa was weer open voor vliegverkeer. Wat een opluchting. We konden dus donderdagnacht naar Hong Kong vliegen en op vrijdagnacht naar Nederland. Maar hiervoor mochten we dus wel 16 uur op Hong Kong verblijven. Dus we hebben op vrijdag gelukkig nog wel iets kunnen zien van Hong Kong. Het was dan wel de grootste buddha van Hong Kong en ook een van de grootste van Azie. Hierbij ook nog naar het boeddhistische klooster geweest om een beetje rond te neuzen. Jammer genoeg hadden we geen tijd om helemaal de stad in te gaan voor de skyline, shops en anders bezienswaardigheden. Dus helemaal brak waren we weer terug op het vliegveld waar we na 12 uur gisteravond konden instappen voor Amsterdam. Dit is dus het einde van de vakantie en kunnen we de eindstand gaan opmaken:

42 dagen in het buitenland, 5528 kilometer zelf rijdend afgelegd, een paar levende kangaroo's gezien, een hele bende dode kangaroo's gezien, 2 koalabeertjes, honderen gekko's en andere repielen, 3 ziekenhuisbezoeken, 3 porties antibiotica, ladingen aan blaarpleisters, liters bezine, heel veel patat, hamburgers, pizza's, heel veel pasta en liters aan lemon squash (een australische frisdrank) gedronken. Maar voor nu zit onze reis erop. We zijn toch wel blij dat ons heerlijke bedje er gewoon nog staat en dat we weer erin mogen slapen.

Dus voor ons is het nu bye bye en bedankt voor het lezen!!! :)

• 25 April 2010 - 07:22

Familie Cool:

WELKOM THUIS!!

Met veel plezier hebben we jullie van een afstandje gevolgd! Ontzettend bedankt voor de leuke verhalen! Waar gaat de volgende reis naartoe?

Lieve groeten,
    Edwin, Jacqueline & Lily

• 25 April 2010 - 17:40

Gerlinda:

Ja welkom weer in Nederland! Wat mooi dat jullie gewoon zaterdag weer lekker thuis gekomen zijn. Tot binnenkort.